همشهری آنلاین: طاهری در راند ۵ و ۶ با وجود عدم موفقیت در الیت ۱، به دلیل ناآشنایی با پیست کوچک ۸۰۰ متری و معروف به پیست منحنی و تخم مرغی زاویه‌دار در سر پیچ‌ها، توانست در روز بعد با آشنایی بیشتر در رقابت‌های الیت ۲ در جای سوم بایستد.

Sam Taheri

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، این مسابقات در جنوب شرقی هلند در نزدیکی مرز آلمان انجام شد و سام طاهری با وجود نداشتن تمرین در این پیست، به دلیل نداشتن زمان کافی باز هم با کسب مقام سومی توانست امتیازات قابل توجهی برای خود در جدول کلی دست و پا کند. هم‌اکنون او با سه تورنمنت دیگر که اولی دو هفته دیگر در روزهای شنبه و یکشنبه دو هفته آینده در آلمان، و دو تای دیگر با ضریب امتیازات دو برابر در خاک ایتالیا و بلژیک در پیش خواهد داشت، این بخت را به گفته خود دارد تا به عنوان اولین ایرانی در یورو ناسکار در جمع برترین‌ها بایستد. او در پایان همین مسابقات با 15 پله صعود در مجموع کلی راندها از رتبه 30 به رتبه 15 رسید.

  • جان سالم بردن از کنار چند تصادف و خرابی ماشین

سام طاهری در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون در شرح گزارش مسابقات این هفته گفت: مسابقات هلند به لحاظ نوع پیست، مسابقات سختی بود و شرکت‌کنندگان محلی به دلیل آشنایی و تمرین در این پیست وضعیت به مراتب بهتری نسبت به دیگران داشتند. پیست منحنی عامل تصادفات بسیاری شد که من هم شانس آوردم که از کنار چند تصادف ایجاد شده، جان سالم بدر بردم و فقط چند خط روی ماشینم افتاد. اگرچه خرابی هیدرولیک فرمان و ریزش روغن باعث شد تا در رقابت‌های الیت یک موفق نباشم، اما روز بعد با تلاش مکانیک‌ها و ده دقیقه تمرین در پیست، با سبقت گرفتن به موقع از چند ماشین توانستم خودم را به نفر هفتم برسانم و رتبه سوم را در کلاس خود کسب کنم و به مسابقات آینده امیدوارتر شوم . حتی گروه ناسکار آمریکا که در محل مسابقه بودند، انتظار نداشتند بتوانم این گونه ظاهر شوم و این در حالی بود که اکثر شرکت‌کنندگان تجربه 4 و 5 ساله شرکت در این رقابت‌ها را داشتند و من حضور نخست خود را تجربه می‌کردم.

وی در خاتمه از همکاری‌ها و پیگیری‌های فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در رابطه با خود تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدوارم به عنوان یک ایرانی باعث افتخار همه هموطنانم در اروپا و سراسر جهان شوم.

کد خبر 376886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha