همشهری‌آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با تاکید بر این‌که هنوز تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ نگرفته است، وعده داد قانون اساسی را به گونه‌ای که اجازه دهد او به صورت نامحدود در عالی‌ترین سمت سیاسی روسیه بماند، تغییر ندهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که در ۱۷ سال گذشته در چشم‌انداز سیاسی روسیه حضور داشته است و محبوبیت بالایی دارد، انتظار می‌رود در انتخابات ریاست‌جمهوری مارس آتی برای چهارمین بار شرکت کرده و پیروز شود.

او در يك جلسه پرسش و پاسخ در تفرجگاه سوچی که به گفته تحلیلگران با هدف تحکیم جایگاهش میان جوانان بوده، گفت: درباره این‌که آیا باید به کارم در این سمت ادامه دهم یا خیر هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. هنوز تصمیم نگرفته‌ام که آیا از ریاست‌جمهوری کنار بروم یا خیر. بعد از این‌که به این مورد رسیدگی کردم، تصمیم می‌گیرم که بعدا چه کار کنم.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،‌ پوتین در پاسخ به این سوال که آیا یک جانشین ریاست‌جمهوری در ذهن دارد یا خیر، نام کسی را بیان نکرد و گفت، انتخاب بر عهده مردم روسیه است.

پوتین تا سال ۲۰۰۸ دو دوره رئیس‌جمهور روسیه بود و پس از آن نخست‌وزیر شد تا طبق ممنوعیت قانون اساسی که اجازه نمی‌دهد یک فرد سه دوره متوالی رئیس‌جمهور باشد، رفتار كند و از دوري از سمت‌هاي سياسي مهم جلوگیری کرده باشد.

او بار دیگر سال ۲۰۱۲ ریاست جمهوری را به دست گرفت و مجاز است تا برای یک دوره دیگر هم نامزد شود. برخی از مفسران سیاسی می‌گویند پوتین ممکن است قانون اساسی را به گونه‌ای تغییر دهد که به او اجازه دهد برای پنجمین بار هم رئیس‌جمهور شود. رهبر روسیه این احتمال را روز جمعه 30 تير رد کرد.

او گفت: من فرصت دارم و حتی از من خواستند تا قانون اساسی را هم تغییر دهم اما این کار را نکرده‌ام و قصد ندارم چنین کاری هم در آینده انجام دهم.

کد خبر 376902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha