همشهری آنلاین: دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام ستارگان شطرنج ایران و جهان به میزبانی منطقه آزاد بندر انزلی برگزار شد.

Chess Team

در آخرین دور این رقابت‌ها بادور جوباوا، استاد بزرگ شطرنج گرجستان برابر مسعود مصدق‌پور، استاد بزرگ شطرنج کشورمان با نتیجه مساوی متوقف شد و پرهام مقصودلو، پدیده این دوره از مسابقات نیز در رقابت با لوک وان ولی، استاد بزرگ شطرنج هلند به نتیجه تساوی رضایت داد.

آلکسی شیروف، مرد افسانه ای شطرنج جهان از کشور لتونی مغلوب پویا ایدنی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان شد و دیدار لازارو باتیستا بروزون، استاد بزرگ شطرنج کوبا با احسان قائم‌مقامی، کاپیتان تیم ملی کشورمان به نتیجه تساوی ختم شد.

دو مسابقه التاج سفرلی، استاد بزرگ کشور آذربایجان در رقابت با محمدامین طباطبایی، استاد بزرگ ایران و سید خلیل موسوی با ون یانگ، استاد بزرگ چین به نتیجه تساوی ختم شد. همچنین امیررضا پوررمضانعلی، استاد بین‌المللی شطرنج کشورمان توانست ایوان سوکولف هلندی را مغلوب کند و در نهایت تیم ستارگان شطرنج ایران توانست دومین پیروزی شیرین خود را با نتیجه چهار و نیم بر دو و نیم برابر صاحب‌نام‌های شطرنج جهان تجربه کند.

در پایان این پيكارها تیم ستارگان جهان تنها با یک امتیاز بیشتر، 25 بر 24 به پیروزی مقابل تیم ستارگان ایران رسید. در این دوره از رقابت‌ها پرهام مقصودلو، قهرمان شطرنج ایران و استاد بزرگ شطرنج کشورمان با 17 واحد صعود به عنوان برترین شطرنج‌باز ایرانی این دوره از رقابت‌ها معرفی شد. مقصودلو به همراه لازارو برزن باتیستا با 4/5 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تیم خود شدند.

 

کد خبر 376912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha