همشهری آنلاین: در نظرسنجی طلای کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به ادامه روند افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین بودند.

Gold

به گزارش ایسنا، معامله‌گران و تحلیل‌گران با اشاره به جنجال‌های سیاسی پیرامون دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، و همچنین ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا و بهبود عوامل فنی انتظار دارند طلا در هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند.

در نظرسنجی طلای کیتکونیوز برای هفته جاری، ۱۸ کارشناس شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر یا ۷۲ درصد افزایش قیمت طلا و ۴ نفر یا ۲۲ درصد ثابت ماندن قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند، در حالی که تنها یک نفر یا شش درصد انتظار داشت قیمت طلا کاهش پیدا کند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو از سرمایه‌گذاران خرد، ۹۷۴ نفر شرکت کردند که از میان آن ۵۶۷ نفر یا ۵۸ درصد افزایش قیمت طلا تا پایان هفته جاری را پیش‌بینی کردند و ۲۶۹ نفر یا ۲۸ درصد انتظار داشتند طلا کاهش پیدا کند در حالی که ۱۳۸ نفر یا ۱۴ درصد نسبت به حرکت قیمت طلا نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، ۶۸ درصد از کارشناسان وال‌ استریت و ۴۹ درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند که نظر درستی بود. هر اونس طلا برای تحویل در اوت در معاملات جمعه سي‌ام تيرماه بازار نیویورک با ۹.۴۰ دلار یا ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۲۵۴.۹۰ دلار بسته شد که بالاترین قیمت در سه هفته گذشته بود. طلا برای کل هفته ۲.۲ درصد افزایش داشت که دومین افزایش هفتگی متوالی بود. هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش یافت و در ۱۲۵۵.۰۱ دلار ایستاد که بالاترین قیمت از ۲۶ ژوئن بود و بزرگترین افزایش هفتگی از ماه مه را رقم زد.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت ۱۷ بار از ۲۷ بار حرکت قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کرده‌اند که میزان درستی پیش‌بینی آنها را به ۶۳ درصد می‌رساند. در حالی که سرمایه‌گذاران ۱۶ بار از ۲۶ بار حرکت قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کرده‌اند که میزان جهت پیش‌بینی آنها را به ۶۲ درصد می‌رساند.

به گفته جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکونیوز، عوامل فنی برای افزایش قیمت طلا مثبت شده‌اند و قیمتها در نمودار روزانه روند صعودی پیدا کرده‌اند.

آدام بوتون، تحلیلگر ارزی در وب سایت فارکس انتظار دارد در شرایطی که دلار آمریکا تحت فشار نزولی قرار دارد، روند بهبود قیمت طلا از پایین‌ترین رکورد چند ماه اخیر که اوایل ماه جاری شاهد بود، بهبود پیدا کند.

شاخص دلار آمریکا ICE که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، جمعه ۰.۴ درصد کاهش یافت و از ابتدای ماه جاری تاکنون حدود ۱.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته استفن آینس، مدیر معاملات شرکت OANDA در سنگاپور، تشدید نگرانی‌های سیاسی پیرامون ارتباط کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با روسیه در حال حاضر عامل حمایت‌کننده از قیمت‌های طلا است. از سوی دیگر یورو پس از اینکه ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا اظهار کرد این بانک مرکزی تعدیل برنامه محرک مالی خود را در پاییز بررسی می‌کند، نزدیک به بالاترین رکورد دو سال گذشته در برابر دلار آمریکا صعود کرد. ضعیف شدن دلار، معاملات طلا را که به این ارز انجام می‌شود، برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند. آنچه که در حال حاضر مشاهده می‌شود، وجود ریسک‌های سیاسی در آمریکا است. شکست‌های مکرر حزب جمهوریخواه برای اصلاح سیستم درمانی و تحقیقات متعدد کنگره و فدرال درباره روابط کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه نیز بر شش ماه نخست حضور وی در کاخ سفید سایه افکنده است.

کد خبر 376930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha