همشهری آنلاین: در شماره مردادماه، داستان‌های خارجی مجله با عنوان میانفصل تابستان گردآوری شده که محمود حسینی‌زاد دبیر مهمان این بخش، چهار داستان کوتاه را از زبان آلمانی انتخاب کرده.

میان‌فصل تابستانی ماهنامه‌ داستان همشهری منتشر شد

حسيني‌زاد همچنين طي يادداشتي مخاطبان را با ادبيات معاصر آلمان آشنا كرده و از دلايل انتخاب اين داستان‌ها گفته است.

از ديگر مطالب مجله، در آستانه است در بخش درباره‌ی زندگي كه محمد تقوی از خاطراتش با نويسنده‌ي فقيد و تازه‌درگذشته كورش اسدی مي‌گويد. همچنين به‌مناسبت روز خبرنگار فريدون صديقي روزنامه‌نگار باسابقه از شيريني‌ها و سختي‌هاي اين حرفه در قديم مي‌گويد.

بخش روايت‌هاي داستاني اين شماره نگاهي دارد به دو خارجي‌ كه سال‌ها در ايران ماندگار بودند. يكي بارتلمي سيمنو ژنرال جنگ‌هاي ايران و روس كه جانش را براي ايران داد و ديگري ادوارد پولاك پايه‌گذار طب نوين ايران. ديگر مطالب خواندني اين شماره در بخش مستند است كه مخاطبان و نويسندگان تجربه‌هاي‌شان را از چپ‌دستي روايت مي‌كنند.

كامبيز درم‌بخش، جواد عليزاده، اصغر عبداللهي، مريم مويدپور، علي عبداللهي، فروغ كشاورز، فيروزه گلسرخي، كامران محمدي، رضا مختاري، آيدين عالي‌نژاد، فيليپ راث، بيلي كريستال، پتر اشتام، يوديت هرمان و... از ديگر نويسندگان و هنرمندان اين شماره هستند.

از ديگر مطالب قابل اشاره در اين شماره انتشار فراخوان سومين دوره جايزه داستان تهران است كه مهلت ارسال اثر و ديگر جزييات جايزه در آن قيد شده.

هفتادونهمين شماره‌ي ماهنامه داستان همشهری در262 صفحه با قیمت 7000 تومان، از اوايل مرداد در روزنامه‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 376972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha