مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

طبقه هشتم سازه راس برج میلاد تهران که با کاربری مخابراتی ساخته شده است روز گذشته با حضور رئیس شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

  قرار بود مراسم افتتاح فاز سوم شبكه ملي اطلاعات با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و شهردار تهران برگزار شود كه اين اتفاق نيفتاد.

بهره برداري از اين طبقه مخابراتي مي‌تواند به بهبود كيفيت ارتباطات شهري كمك بسياري كند تا جايي كه به گفته رئيس شوراي شهر تهران راه‌اندازي اين سايت مخابراتي امتياز ويژه‌اي براي پايتخت و شركت‌هاي مخابراتي آن خواهد بود. كمك به بي‌سيم‌هاي امدادي- نظامي، جمع‌آوري تعدادي از دكل‌هاي مخابراتي تهران و كاهش آلودگي فركانس در پايتخت از مهم‌ترين مزاياي اين سايت مخابراتي است.

اين سايت مخابراتي در ارتفاع 284متري از سطح زمين با مساحت تقريبي 900مترمربع در طبقه هشتم برج ميلاد واقع شده است. مهدي چمران در مراسمي كه به مناسبت افتتاح طبقه مخابراتي برج ميلاد برگزار شده بود، گفت: طراحي برج ميلاد مربوط به دهه 70 است و از آن به‌عنوان برج مخابراتي نام برده شد اما پس از بهره‌برداري، بخش مخابراتي آن غيرفعال بود درحالي‌كه ما اصرار داشتيم هرچه سريع‌تر اين بخش نيز فعاليت خود را شروع كند. وي ادامه داد: تجهيزات مخابراتي هر لحظه در حال پيشرفت است بنابراين اگر در زمان خود به بهره‌برداري نرسد ممكن است بلااستفاده بماند؛ در نتيجه بايد از تجهيزاتي كه در دست است، مطابق پيشرفت و تخصص روز بهره گيريم‌. از نظر چمران از آنجا كه درجه بندي و امتياز هر شهر را براساس وضعيت مخابرات آن تعيين مي‌كنند بنابراين اگر بخش مخابرات و ارتباطات شهري قوي باشد امتياز آن شهر هم بالاتر خواهد بود.

  • هدف توسعه ارتباطات و زيرساخت‌ها

بنابراين گزارش، علي درويش پور مديرعامل برج ميلاد نيز درمراسم افتتاح طبقه مخابراتي برج ميلاد گفت: سال‌ها از رخ نمايي ششمين برج بلند مرتبه جهان مي‌گذرد و اين برج سفير شايسته‌اي براي ايرانيان بوده است. وي با بيان اينكه بارها ديده‌ايم مهمانان بلندپايه در بازديد از اين مجموعه توانمندي ايرانيان را تحسين كرده‌اند، افزود: هم‌اكنون بزرگ‌ترين رويدادهاي فرهنگي كه ما ميزبان آن هستيم در برج مخابراتي ميلاد درحال برگزاري است كه با همت شهرداري و با دعوت از بخش توانمند خصوصي با هدف توسعه ارتباطات و استفاده از فركانس راديويي در زمان بحران صورت گرفته است. مديرعامل برج ميلاد ادامه داد: اين مجموعه عظيم با هدف توسعه ارتباطي و زيرساختي، داشتن شهري پاك و با كمترين آلودگي صوتي به بهره‌برداري رسيده است. درويش‌پور بهره‌برداري اين پروژه در پايدارترين سازه كشور را يك مزيت دانست و گفت: اين مجموعه از رده‌بندي حساسي برخوردار بوده و به 5مركز مخابراتي متصل است.

مديرعامل برج ميلاد متصل بودن به 5 مركز مخابراتي فيبر نوري اين مجموعه را از ديگر مزيت‌هاي ديتاسنتر كشور و سايت مخابراتي كشور برشمرد و گفت: با توجه به اينكه برج ميلاد از رده حفاظتي حساسي برخوردار است، ديتاسنتر مذكور در برج از وضعيت خوبي برخوردار خواهد شد. به گزارش همشهري با توجه به افزايش انتقال اطلاعات به داخل كشور، اهميت ايجاد و ارتقاي فضاي امن و كافي در كشور بيش از پيش به چشم مي‌خورد به همين منظور انتخاب مكاني كه داراي ويژگي‌هاي منحصر به فرد از نظر تكنولوژي ساخت، امنيت اطلاعات، ارتفاع، تجهيزات، تأمين انرژي‌هاي پايه و ساير ملزومات تخصصي و تكنيكي براي اين مهم باشد، بسيار ضروري بود.

کد خبر 377017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha