جان هرد که در چند فیلم از مجموعه سینمایی بسیار موفق «تنها در خانه» به نقش پدر یک خانواده پرجمعیت ظاهر شده بود، در هتلی در کالیفرنیا از دنیا رفت. او هنگام مرگ ۷۱ سال داشت.

سینما جهان

به گزارش همشهري، پيكر بي‌جان بازيگر سرشناس آمريكايي روز شنبه در يك هتل پيدا شد و گفته مي‌شود او دوران نقاهت پس از عمل جراحي ستون مهره‌هاي فقرات را مي‌گذراند. جان هرد كه بيش و پيش از هر چيز با نقش پيتر مك‌آليستر در فيلم‌هاي تنها در خانه شناخته مي‌شد، سال 1990 براي نخستين‌باردر اين نقش ظاهر شد. پس از موفقيت خيره‌كننده فيلم اول در گيشه، «تنها در خانه: گمشده در نيويورك» 2سال بعد مقابل دوربين رفت و جان هرد در آن، نقش خود را تكرار كرد.

از ديگر فيلم‌هاي اين بازيگر ‌زاده واشنگتن مي‌توان به «آدم‌هاي گربه‌اي»، «ساحل‌ها» و فيلم مشت‌زني «گلادياتور» اشاره كرد. هرد در تلويزيون هم در سريال‌هاي «فساد ميامي» و «خانواده سوپرانو» حضور داشت و براي مجموعه اخير، نامزد دريافت جايزه ‌امي بهترين بازيگر مهمان شد. ايراني‌ها علاوه بر تنها در خانه، هرد را براي بازي در سريال محبوب «فرار از زندان» هم مي‌شناسند. او در فصل اول اين مجموعه به نقش فرانك تنكردي، فرماندار ايالت ايلينوي و پدر دكتر سارا ظاهر شد.

هرد 7مارس 1945به دنيا آمد و نخستين نقش مهم خود را در كمدي عاشقانه «مناظر سرد زمستاني» ايفا كرد. «بعد ساعت‌ها» به كارگرداني مارتين اسكورسيزي، «بزرگ» با بازي تام هنكس، «بيداري» به كارگرداني پني مارشال و بازي رابرت دنيرو و «پرونده پليكان» به كارگرداني آلن جي پاكولا و بازي جوليا رابرتز و دنزل واشنگتن از ديگر فيلم‌هاي او در مقام بازيگر بود. او در چند سال اخير در سريال‌هاي «خانواده مدرن»، «ان‌سي‌آي‌اس: لس‌آنجلس» و... بازيگر مهمان بود. بازيگر فقيد آمريكايي چند فيلم و سريال پخش‌نشده هم در كارنامه دارد كه «زنده در ميان ما» به كارگرداني برايان متكالف آخرين آنهاست. هرد در اين فيلم ترسناك خون‌آشامي به نقش اندرو ظاهر شده و هنوز زمان اكران آن مشخص نيست.

کد خبر 377096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha