دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

«شاید برخی خوانندگان عزیز این کتاب تصور کنند داستان یعنی دروغ، یعنی اغراق، یعنی یک‌کلاغ چهل‌کلاغ اما باور بفرمایید داستان آقای شمس به طرزی غیرقابل‌باور مو به مو اتفاق افتاده است.

کتاب

با اين حال، اگر حرف مرا قبول نداريد، خودتان بخوانيد. با دقت سطر به سطر كتاب را بخوانيد و چنانچه يك كلمه دروغ در آن ديديد، ديگر نخوانيد...»اين روايت پشت جلد «حريم» صادق كرميار، كتاب شماره 61 از مجموعه ادبيات برتر انتشارات كتاب نيستان است. كرميار كه علاوه بر نويسندگي دستي هم بر آتش كارگرداني به‌ويژه در تلويزيون دارد، بهار امسال درباره كتاب تازه خود گفته بود: حريم را سال‌هاي 85و 86 نوشتم و امروز به فراخور نياز جامعه تصميم به انتشار آن گرفتم.‌ جامعه امروز ما به مسئله‌اي كه رمان به آن اشاره مي‌كند، بسيار مبتلاست و آن چيزي نيست جز آسيب ديدن انسانيت انسان.

امروز بشر نيازمند اين است كه نگاهي دوباره به‌خود بيندازد و در رفتار و روابط خود بازبيني كند. حريم، داستان مردي نيكوكار و خوشبخت به نام شمس است كه در دامان مادري مذهبي تربيت شده اما حادثه‌اي ناگوار باعث مي‌شود او توبه كند؛ توبه از كمك به نيازمندان، از همه باورهاي سال‌هاي دور و از دستگيري ديگران.

كرميار كه پيش از اين در «ناميرا» روايتي تازه از واقعه عاشورا ارائه كرده و برنده جوايز كتاب سال و جايزه جلال شده بود، با حريم پا به يك وادي كمتر تجربه‌شده گذاشته است.چاپ اول كتاب 192صفحه‌اي اين نويسنده در شمارگان 2200نسخه به بهاي 13هزار تومان به بازار آمده است.

کد خبر 377098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha