یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

اعضای شورای شهر تهران در جلسه غیرعلنی خود ضمن ارائه تذکرات و پیشنهادات، به موضوع آغاز طرح ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها برای دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک نیز اشاره کرده و بر اجرای بدون نقص آن تأکید کردند.

ترافیک موتور

روز گذشته همچنين برگزاري مجمع عمومي عادي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه به‌صورت فوق‌العاده در دستور كار شورا قرار گرفت و پس از آن بازرس منتخب شورا در شركت اتوبوسراني براي يك‌سال ديگر ابقا شد. درخصوص الزام طرح ترافيك موتور‌سيكلت‌ها رئيس شورا در جلسه گفت: آنچه اين روزها به‌عنوان ثبت‌نام طرح ترافيك مطرح مي‌شود طرحي آزمايشي است كه بايد براساس آن اطلاعات مربوط به موتورسيكلت‌هاي ورودي به محدوده طرح ترافيك شهر تهران جمع‌آوري شود. به‌گفته وي براساس اين طرح راكبان موتور‌سيكلت‌هايي كه قصد ورود به محدوده طرح ترافيك را دارند بايد نسبت به تكميل اطلاعات خود اقدام كنند.

چمران افزود: بعد از جمع‌آوري اطلاعات طرح «الزام موتورسيكلت‌ها به اخذ طرح ترافيك براي ورود به محدوده طرح» در صحن شورا مورد بررسي قرار خواهد گرفت. وي تأكيد كرد: بعد از تصويب شوراي شهر تهران اجرايي شدن اين طرح نياز به تصويب شوراي‌عالي ترافيك خواهد داشت كه درصورت تصويب اين شورا، طرح مذكور قابليت اجرا خواهد داشت. چمران همچنين متذكر شد كه هرگونه تصميم‌گيري در موضوعات ترافيكي نياز به مصوبه شوراي‌عالي ترافيك دارد. به‌گفته وي اين قبيل موضوعات ابتدا در شوراي شهر و سپس در شوراي‌عالي ترافيك بايد به تصويب برسند. احمد دنيامالي نيز در اين خصوص اظهار داشت: طرح ترافيك موتورسيكلت‌ها تنها با مصوبه شوراي شهر امكان اجرايي شدن دارد و آنچه در شهرداري مطرح شده است تنها براي جمع‌آوري اطلاعات است.

رئيس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران اما در بخشي از جلسه با اشاره به اينكه در پايتخت 4ميليون خودرو و حدود 3.5ميليون موتورسيكلت تردد مي‌كند، گفت: با توجه به اينكه تعداد بسيار كمي (شايد كمتر از 200هزار خودرو) حق ورود به محدوده طرح ترافيك را دارند و از آنجا كه موتورسيكلت‌ها تنها وسيله كارا در مركز شهر براي حمل بار سبك و كم‌حجم، غذا و حتي در ساعات پيك ترافيك مسافر هستند، محدود كردن ناگهاني تردد آنها شدني به‌نظر نمي‌رسد. مجتبي شاكري خاطرنشان كرد: از طرفي همين حالا سايت ثبت‌نام موتورسيكلت‌ها بالا نمي‌آيد. وي بر اين اساس تقاضا كرد ضمن رفع اشكالات فني، به ابعاد اجرايي طرح مذكور نيز بيشتر پرداخته شود و يك دوره اجراي آزمايشي را پشت‌سر بگذارد.

  • اتوبوسراني هر 3ماه گزارش مي‌دهد

در جلسه ديروز،‌ مجمع عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه به‌صورت فوق‌العاده برگزار شد. همچنين گزارش ارائه شده از سوي بازرس مجمع مورد قبول اعضاي شورا واقع شد. در ادامه نيز مقرر شد بازرس نسبت به رفع ايرادات اقدام و هر سه ماه يك‌بار گزارشي به شورا ارائه كند.

در اين جلسه همچنين بررسي 2فوريت طرح «الحاق يك ماده به مصوبه صيانت و حفاظت از باغات و اراضي مشجر شهر تهران» مبني بر الزام شهرداري تهران به ايجاد سرفصل مجزا در قالب جدولي تحت عنوان «وضعيت سبز» براي كليه گواهي‌ها و پروانه‌هاي صادره املاك در دستور كار قرار گرفت. در جريان بررسي اين دوفوريت محمدمهدي تندگويان گفت: اگر اين سامانه فعال شود مالك از وضعيت فضاي سبز ملك خود مطلع و آگاه خواهد شد و ديگر نيازي به بررسي وضعيت فضاي سبز خود در كميسيون ماده7 ندارد.

مهدي چمران هم عنوان كرد: البته اين تبصره بيشتر براي املاك زير 500 متر است و املاك بالاي 500 متر مسير قبلي خود را طبق روال براي تشخيص باغ يا عدم‌باغ طي خواهند كرد. احمد دنيامالي نيز گفت: من با اين تبصره موافقم به شرط آنكه مردم به دردسر نيفتند. اقبال شاكري هم اظهار داشت:

مزيت اين تبصره اين است كه تمام اطلاعات مربوط به ملك در يك برگه درج شده و قابل استعلام است ولي بايد اين سامانه در معاونت شهرسازي مناطق تعبيه شود و تأييديه نهايي به‌عهده سامانه شهر‌سازي‌ باشد. پژمان پشمچي‌زاده، معاون شهرسازي شهردار تهران نيز كه در جلسه حضور داشت گفت: رويه معاونت شهرسازي بر كوتاه شدن زمان صدور پروانه بوده است و بايد اضافه شدن اين تبصره از منظر طول زمان اخذ پروانه نيز مورد بررسي قرار گيرد. سرانجام چمران پيشنهاد داد كه براي اين منظور شهرداري منطقه با رجوع به مستندات و مدارك كميسيون ماده7 و زيرمجموعه‌هاي آن در منطقه اقدام كند. محسن پيرهادي نيز گفت: اگر بانك اطلاعاتي تكميل شود هم مردم سرشان كلاه نمي‌رود و هم شهرداري مي‌تواند براي نيروهايش كار تعريف كند. در پايان رأي‌گيري اين موضوع به جلسه بعدي شورا موكول شد.

  • مهلت دادستاني به 13ساختمان ناايمن در مناطق 11 و 12

رئيس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه ديروز عنوان كرد كه به‌رغم اعلام دادستاني و ارائه مهلت به ساختمان‌هاي ناايمن در مناطق 11 و 12 همچنان علاءالدين به اين امر مبادرت نورزيده و از آن استنكاف كرده است. اقبال شاكري با اشاره به ادامه پيگيري‌ها براي اعلام ساختمان‌هاي نا‌ايمن گفت:

با همكاري دادستاني 7ساختمان بزرگ در منطقه 12 و 6 ساختمان بزرگ در منطقه6 شناسايي شده‌اند كه از سوي دادستاني به آنها ابلاغ شده كه در مهلت مقرر بايد نسبت به رفع موارد ناايمن در ساختمان اقدام كنند.

وي افزود: ازجمله اين ساختمان‌هاي ناايمن مي‌توان به مجتمع‌هاي تجاري اروپا، نوشين، شيرين، اخوان، حكيم هاشمي و اسلامي در منطقه12 و ساختمان‌هاي علاءالدين، آلومينيوم، بهارستان و خانقاه در منطقه11 اشاره كرد كه برخي از آنها در محدوده قرمز قرار دارند و مي‌بايست به‌سرعت نسبت به رفع موارد نا‌ايمن اقدام كنند. اينطور كه شاكري گفت متأسفانه در اين مورد نيز بارديگر علاءالدين از اجراي حكم استنكاف كرده؛ درحالي‌كه مديريت ساختمان آلومينيوم مناقصه برگزار كرده و پيمانكار خود را نيز انتخاب كرده است.

  • صرفه‌جويي با راه‌اندازي تجهيزات مخابراتي برج ميلاد

مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران روز گذشته با اشاره به راه‌اندازي تجهيزات مخابراتي برج ميلاد گفت: برج ميلاد از ابتدا يك برج مخابراتي بوده است ولي تجهيزات آن به بهره‌برداري نرسيده بود اما سرانجام تجهيزات مخابراتي اين برج راه‌اندازي شد كه اين امر مي‌تواند صرفه‌جويي فراواني را به‌وجود آورد.

اينطور كه چمران اعلام كرد تا چند‌ماه ديگر كاربري مخابراتي برج ميلاد آغاز مي‌شود كه با راه‌اندازي اين سيستم، ديگر نيازي به آنتن‌هاي مخابراتي كه روي بام منازل نصب شده‌اند نخواهد بود. چمران در مراسم افتتاح اين مركز نيز گفته بود: طراحي برج ميلاد مربوط به دهه 70 است و از آن به عنوان برج مخابراتي نام برده شده اما پس از بهره‌برداري بخش مخابراتي آن غيرفعال بود در حالي كه ما اصرار داشتيم هرچه سريع‌تر اين بخش نيز فعاليت خود را شروع كند.

جدول

کد خبر 377106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha