یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

این روزها تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود که از گم شدن کودکانی خردسال حکایت دارد؛ کودکانی که والدین‌شان بی‌صبرانه در انتظار آنها هستند و برای یافتن ردی از آنها از شبکه‌های اجتماعی کمک گرفته‌اند.

گمشدگان

بررسي‌هاي خبرنگار همشهري نشان مي‌دهد كه هنوز ردي از اين كودكان گمشده به‌دست نيامده و پليس همچنان در جست‌وجوي آنهاست و در اين ميان، اطلاعات دروغين برخي افراد خانواده‌هاي آنها را به دردسر انداخته است.اميرعلي، پسربچه هشت‌ساله سيرجاني است كه ظهر شنبه 24تيرماه از مقابل خانه‌شان در منطقه نجف‌شهر توسط افرادي ناشناس ربوده شد. يكي از رهگذران كه ماجرا را ديده به پليس گفته است اميرعلي مشغول دوچرخه سواري بود كه توسط سرنشينان يك خودروي سمند ربوده شد. مأموران پليس آگاهي تحقيقات خود را براي يافتن ردي از پسربچه آغاز كرده‌اند اما هنوز سرنخي به‌دست نياورده‌اند. به‌گفته خانواده اميرعلي، تلاش‌ها براي يافتن پسربچه همچنان ادامه دارد.

  • در جست‌وجوي يوسف

يوسف، 3.5ساله، دومين كودكي است كه عكس او در شبكه‌هاي اجتماعي دست به‌دست مي‌شود. 27تيرماه، يوسف به همراه پدر، مادر و برادر بزرگش براي مهماني به خانه يكي از اقوام‌شان در خيابان دماوند رفته بود. آن روز يوسف به همراه پسربچه همسايه‌ در پاركينگ خانه سرگرم بازي شدند اما زماني كه در باز بود، او از خانه خارج شد و دوربين‌هاي مداربسته آن حوالي نشان مي‌دهند كه وي قدم زنان در حال دور شدن از خانه است. نيم ساعت از رفتن پسربچه گذشته بود كه خانواده‌اش متوجه غيبت او شدند و همه جا را گشتند اما اثري از او به‌دست نيامد.

وقتي ماجرا به پليس گزارش شد، تيمي از مأموران راهي محل حادثه شد و تحقيقات آغاز شد اما كسي از پسربچه خردسال خبر نداشت. با اين حال بررسي تصاوير ضبط‌شده در دوربين‌هاي مداربسته كوچه‌هاي اطراف سرنخي به‌دست مأموران داد و آنها هم‌اكنون در حال بررسي اين سرنخ براي رسيدن به پسربچه گمشده هستند.

به گفته دايي وي، پس از اين ماجرا مادر يوسف حال و روز خوبي ندارد و چشم انتظار شنيدن خبري از فرزندش است. او تا حالا 2بار حالش بد شده و مجبور شده‌اند وي را به بيمارستان منتقل كنند. تا حالا افراد زيادي با آنها تماس گرفته و ابراز همدردي كرده‌اند اما هنوز ردي از پسربچه به‌دست نيامده است. با اين حال سرنخ‌هايي وجود دارد كه بررسي آنها شايد بتواند در پيدا كردن پسربچه گمشده به پليس كمك كند. كساني كه از اين پسربچه خبر دارند مي‌توانند با شماره‌هاي ۰۹۱۲۵۲۳۴۶۵۰ و ۰۹۱۲۲۴۰۶۰۲۵ تماس بگيرند.

  • دخترم را برگردانيد

پدر بنيتا، هنوز از ماجراي ربوده شدن دختر هشت‌ماهه‌اش در شوك است. او با گريه مي‌گويد: ساعت11:30 دقيقه صبح پنجشنبه 29تيرماه، درحالي‌كه دخترم داخل ماشين بود، از پاركينگ خانه‌مان در خيابان مطلبي مشيريه خارج شدم. ماشين روشن بود و براي لحظه‌اي پياده شدم تا در پاركينگ را ببندم كه در همين هنگام مردي در چشم‌برهم‌زدني پشت فرمان ماشينم نشست و آن را به همراه دخترم دزديد.

همان لحظه خودم را جلوي ماشين انداختم و سعي كردم مانع فرارش شوم كه روي زمين افتادم و او فرار كرد.
تحقيقات پليس براي پيدا كردن دخترم ادامه دارد و متأسفانه از زماني كه عكس بنيتا و شماره تلفنم را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرده‌ايم، برخي تماس مي‌گيرند و اطلاعات دروغ مي‌دهند.

حتي گفتند كه دخترم پيدا شده و در بيمارستان آتيه است و ما تا آنجا رفتيم اما اثري از او نبود. پس از اين حادثه يك لحظه آرامش نداشته‌ام و از سارق مي‌خواهم كه دخترم را برگرداند و از مردم مي‌خواهم از تماس بي‌جا با شماره‌تلفني كه اعلام كرده‌ايم خودداري و كمك كنند تا بتوانم بار ديگر دخترم را در آغوش بگيرم. كساني كه از اين دختربچه خبر دارند مي‌توانند با شماره تلفن 09127344249 تماس بگيرند.

کد خبر 377113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha