همشهری آنلاین: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت شده، گفت:در مرحله مقدماتی بررسی جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی، طرفین دعوی می‌توانند وکیل خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تأیید رئیس قوه قضائیه است، انتخاب کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی مدیران کانال‌های تلگرامی از اسفند ماه بازداشت شدند اما بازجو اجازه داشتن وکیل را به آن‌ها نمی‌دهد، گفت: بر اساس ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری دخالت وکلا در مسائل امنیتی محدود است.

وی ادامه داد: در مرحله مقدماتی بررسی جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی، طرفین دعوی می‌توانند وکیل خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تأیید رئیس قوه قضائیه است، انتخاب کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا رویه همین است و وکلا اجازه ورود در حوزه مسائل امنیتی را ندارند، تصریح کرد: ما بار‌ها با هیئت‌های مختلفی از کشور‌های دیگر ملاقات داشتیم و در این باره از آنان پرسیدیم وآن مقامات بر این مسئله صحه گذاشتند که حوزه نفوذ وکلا در مسائل امنیتی محدود است.

پورمختار با بیان اینکه محدودیت وکلا در مراحل بازپرسی اولیه بیشتر نمود پیدا می‌کند، گفت: البته طبق قانون حق وکیل برای مدیران بازداشت شده کانال‌های تلگرامی با تقاضای آنان و معرفی وکیلشان به قوه قضاییه قابل پیگیری است.

کد خبر 377160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha