مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

«گردشگران مختلف در تهران بازدید خود را به اتمام نمی‌رسانند مگر اینکه با برخی از اماکن گردشگری و طرح‌های حیاتی و دستاوردهای استثنایی این شهر که توسط ایرانی‌ها به مرور زمان تحقق یافته آشنا شوند. برای این امر آنها از تمام چالش‌های تحریم و محاصره علیه کشورشان عبور کرده‌اند.»

روزنامه لبناني البناء در گزارشي از پيشرفت متروي تهران در سال‌هاي تحريم نوشت. در اين گزارش آمده است: با ديدن انبوهي از اقدامات عمراني و آباداني و پروژه‌ها، مؤسسات، ساختمان‌هاي علمي و مدارس، مراكز انتظامي و قوانين اجرايي و نظافت محيط‌زيست، بازديدكننده از اين كشور متوجه مي‌شود ملت‌ها هنگامي كه اراده، عزم و قصد داشته باشند غيرممكن‌ها را از ميان مي‌برند و با اين اراده كشورشان را به پيشرفت‌ها و شكوفايي عمراني، اقتصادي و صنعتي مي‌رسانند.

ايران با اتكا به‌خود و پشت سر گذاشتن انواع مختلف تحريم‌ها معجزه كرده است. به اين معني كه تحريم اعمال شده عليه اين كشور بايد تنها به يكي از اين دو نتيجه منجر مي‌شد: يا فروپاشي در همه سطوح يا تسليم شدن در برابر خواسته قدرت‌هاي محاصره‌كننده ايران، اما يك گزينه ديگر وجود داشت و آن گزينه پايداري و رويارويي است كه جمهوري اسلامي در آن دچار تزلزل نشد و در اين گزينه پيروز شد و با هزينه كم از فروپاشي يا تسليم خواست دشمنان شدن خودداري كرد.

هنگام صحبت از پايداري و مقاومت در برابر محاصره و تحريم سخن از پروژه‌هاي بزرگ به ميان مي‌آيد كه در طول سال‌هاي تحريم محقق شد. تهران شاهد حركتي است كه آرام نمي‌گيرد. متروي اين شهر در سال1999 افتتاح و در عمق تا 30متري زمين احداث شده است. متروي تهران با اينكه در دل تاريك زمين احداث شده است اما همواره روشن است و زندگي در آن جريان دارد. به وسيله اين مترو با توجه به اينكه سيستم حمل ونقل سريع‌السير محسوب مي‌شود، روزانه 3ميليون نفر در سراسر تهران جابه‌جا مي‌شوند. لازم به ذكر است كه خطوط فعال آن بيش از 5 خط نيست و 3 خط ديگر به‌زودي آماده مي‌شود و اين مسئله شمار استفاده‌كنندگان از آن را روزانه به 5ميليون نفر افزايش خواهد داد. خط انتقالي آن به طول 150كيلومتر امتداد مي‌يابد. به‌گفته يكي از مسئولان مترو طول اين خطوط به‌زودي به 250كيلومتر مي‌رسد و اين اقدام ازدحامي را كه پايتخت شاهد آن است كاهش مي‌دهد. به غيراز تجهيزات، مترو از ويژگي‌هاي بالايي برخوردار است كه باعث مي‌شود در برابر زلزله و زمين‌لرزه مقاوم باشد و مسئولان به اتصال آن به شهرهاي اقماري تهران و درآينده شايد به شهرهاي ديگر اميدوارند. البته مترو در 4شهر ايران به‌جز پايتخت مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

کد خبر 377264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha