سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی کشور از فعالیت ۲۲ خانه امن ویژه بانوان در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵ مرکز در اختیار بخش خصوصی و هفت مرکز در اختیار بخش دولتی قرار دارد.

خانه امن برای زنان

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح نخستین خانه امن ویژه بانوان در گلستان، افزود: امیدواریم شاهد حضور بیشتر بخش خصوصی برای کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که مورد خشونت قرار می‎گیرند باید جایی برای پذیرش و مراقبت آنها وجود داشته باشد، تصریح کرد: به دنبال این هستیم خانه‎ های امن دولتی نیز به بخش‎‌های خصوصی و مردم واگذار شود.

وی عنوان کرد: یکی از رویکردهای جدید بهزیستی برای اثرپذیری بیشتر خانه‌های امن، اضافه کردن تخت کودکان برای کاهش اضطراب مادران حاضر در این مراکز است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بهزیستی برای راه‌اندازی هر خانه امن به تناسب اندازه و ظرفیت پذیرش، 100 میلیون تومان پرداخت می کند. ظرفیت این خانه امن در گلستان پنج نفر است و اگر نیاز باشد گسترش پیدا می‎کند.

وی با اشاره به طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‎آموزی، گفت: سند خدمات تاثیرپذیری حوزه اجتماعی و مددکاری را تهیه کرده‌ایم تا در بسته‎های اجتماعی و روانی شرایطی را فراهم کنیم.

کد خبر 377336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha