همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ورود ۸۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به شبکه علمی کشور خبر داد و گفت: بزودی قرارداد سرمایه گذاری خارجی در فیبر نوری کشورمان به ارزش ۷۵۰ میلیون یورو با یک شرکت اروپایی نهایی خواهد شد.

محمود واعظی

محمود واعظی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا بدون ذکر نام شرکت اروپایی در این قرارداد، ورود شرکت‌های خارجی برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور را از مزایای اجرای برجام عنوان کرد.

وی افزود: اجرای برجام ارتباط بخش‌های علمی و دانشگاهی کشورمان را که تا پیش از آن با مشکل مواجه بود، گسترش داد و ارتباط اساتید ایرانی را با جهان برای ارتقای سطح علمی کشور میسر کرد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه برجام دستاوردهای مهم و مختلفی برای کشورمان داشته است، ازمهمترین دستاوردهای آن را در بخش‌های علمی و تکنولوژیک عنوان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تسهیل ارتباط بخش‌های فنی و تکنولوژی کشور با مجامع جهانی در سایه اجرای برجام اشاره کرد و گفت: برجام زمینه ورود فناوری‌های جدید را فراهم کرد.

به گفته واعظی، اکنون بسیاری از شرکت‌های ایرانی دارای بازارهای صادراتی شده‌اند و می‌توانند محصول‌های تولیدی خود را به راحتی صادر کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این از علاقه یک سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری مشترک در پروژه فیبر نوری ایران خبر داده و گفته بود: با جذب این سرمایه گذاری، هشت کلانشهر کشور با همکاری سرمایه گذار خارجی به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شوند.

کد خبر 377359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha