سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه غواصی ارتش برای شرکت در مسابقات بین‌المللی رزمایشی روسیه ۲۰۱۷ در رشته آب های عمیق، امروز (سه شنبه) وارد شبه جزیره کریمه در کناره دریای سیاه شد.

گروه‌های غواصی

به گزارش ایرنا، تیم ایران همراه گروه‌های غواصی ارتش‌های سوریه، ونزوئلا و آفریقای جنوبی برای حضور در مسابقات بین‌المللی غواصی نظامی وارد سواستوپول شده است.

به گزارش اسپوتنیک، کاپیتان ویاچسلاو تروخاچیوف مقام اطلاع‌رسانی ناوگان دریای سیاه اعلام کرد که اعضای کاروان‌های خارجی با استقرار در آموزشگاه نیروی دریایی کنار دریای سیاه از برنامه‌های فرهنگی و گردشگری و همچنین فرصت‌های انجام تمرینات کافی برای آماده سازی بهره می‌گیرند.

مسابقات یک هفته‌ای قهرمانی ارتش‌ها در رشته غواصی شامل رشته‌های مختلف از جمله نجات در آب، گذر از موانع آبی، فلنج و کمک‌های اولیه پزشکی در آب از 12 مرداد آغاز خواهد شد.

افزون بر این رشته، براساس اطلاعات اعلام شده کاروان نظامی ایران متشکل از یگان های ارتش و سپاه پاسداران انقلاب در بخش های مختلف سومین دوره مسابقات رزمایشی بین المللی روسیه، شرکت می کنند.

این رقابت های 15 روزه، هفتم مرداد افتتاح و بخش اصلی آن در روسیه و همچنین چند رشته دیگر در چین، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و بلاروس برگزار می شود.

گروههای متشکل از نیروهای ارتش همچنین در رقابت های امداد نظامی-پزشکی در سن پترزبورگ، کوهستان در جمهوری کاباردینو بالکاریا (منطقه البروس) و بیاتلون تانک در مسکو شرکت می کنند.

تیم پنجم از سپاه سپاسداران نیز در رقابت تهاجم دریابرد واقع در کرانه پریموریه در خاور دور روسیه یا شرقی ترین نقطه این کشور با تیم های رقیب مسابقه می دهد.

یگان های نظامی 28 کشور در سومین دوره این رقابت ها در روسیه، چین، قزاقستان، آذربایجان و بلاروس شرکت خواهند کرد.

هر کشور با توجه به زیرساخت نظامی و اهداف راهبردی، چند رقابت از مجموع 28 رشته را در خاک خود برگزار می کند که در روسیه با 17 رشته (ایران در 5 مسابقه)، چین شش رشته (نیروهای ایرانی در سه بخش)، قزاقستان سه رشته (شرکت کامل ایران) و جمهوری آذربایجان یک رشته (با حضور نیروهای ایرانی) برگزار می شود و در بلاروس که میزبان برگزاری یک رشته است نیز ایران شرکت کننده ندارد.

برنامه های 10 روز آینده تا زمان شروع رقابت ها، اعزام‌ تیم ها با هواپیمای نظامی-ترابری وزارت دفاع فدراسیون روسیه، اسکان و آماده سازی در شهرهای و میادین محل برگزاری رقابت ها است.

همچنین تمامی شرکت کنندگان تحت معاینه پزشکی و آموزش نکات ایمنی قرار می گیرند و سپس بازدید میدانی از محل مسابقات، تحویل جنگ افزارها، ادوات جنگی و اقدام های سرویس و نگهداری انجام می شود.

کد خبر 377361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha