سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

«خاطره‌هامان وقتی می‌میریم کجا می‌روند؟» این جمله پیش‌گفتار چهارمین کتاب و دومین رمان محمد طلوعی است که امسال با نام «آناتومی افسردگی» به بازار آمد و خیلی زود به چاپ دوم رسید.

کتاب

به گزارش همشهري، كتاب با تلاقي داستان‌هاي زندگي 3شخصيت اصلي يعني پري آتش‌برآب، اسفنديار خاموشي و مهران جولايي مخاطب را با خود همراه مي‌كند؛ اولي جواني درونگرا و بدون ارتباط با ديگران است، دومي پيرمردي كه مي‌خواهد آخر عمر در وطنش باشد و دست آخر جولايي است كه در عين ثروتمند بودن نمي‌تواند خوشبخت باشد.

«قطار سرگردان»، «درهاي دريافت» و «آخرين پل» فصل‌هاي اصلي رمان ۲۸۸ صفحه‌اي آناتومي افسردگي هستند كه 16هزار تومان قيمت خورده و نشر افق اميدوار است استقبال از آن همچنان ادامه داشته باشد. طلوعي 38ساله و ‌زاده رشت پيش‌تر مجموعه ‌داستان «من ژانت نيستم»، رمان «قرباني باد موافق» و مجموعه‌ داستان «تربيت‌هاي پدر» را به چاپ رسانده و براي من ژانت نيستم جايزه ادبي گلشيري را به خانه برده است.

قرباني باد موافق نخستين رمان او بود كه سال 86در پنجمين جايزه ادبي واو رمان متفاوت سال لقب گرفت. اخيرا نسخه ايتاليايي آناتومي افسردگي با ترجمه جاكومو لنگي منتشر شده تا سير ترجمه آثار طلوعي به زبان‌هاي ديگر همچنان ادامه داشته باشد. تا پيش از اين او داستان Made in Denmark از مجموعه تربيت‌هاي پدر را در روزنامه گاردين و مجله ايتاليايي اينترناسيوناله به چاپ رسانده بود. در كارنامه طلوعي جايزه بهترين فيلمنامه فيلم كوتاه شانزدهمين جشنواره فيلم شانگهاي در سال ۲۰۱۳ براي نگارش «آرزوها در اعماق» هم به چشم مي‌خورد.

کد خبر 377369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha