همشهری آنلاین: نشست ویژه شهر کتاب روز پنج‌شنبه ۵ مرداد به بررسی تشکیل پل ادبی ایران و چین اختصاص دارد.

پل ادبی ایران و چین در نشست ویژه شهر کتاب

ایران و چین دو کشور باستانی قاره آسیا و هر دو دارای سابقه طولانی و تاریخ و تمدنی غنی هستند.

در دوران باستان، این دو کشور با جاده معروف ابریشم که از مشرق تا مغرب امتداد داشت و خطوط دریایی‌ای که از دریای چین به خلیج فارس کشیده می‌شد، با یکدیگر پیوند می‌یافتند. قدمت دوستی دیرینه و عمیق ایران و چین به بیش از دو هزار سال می‌رسد. روابط فرهنگی ایران و چین در قرن پنجم میلادی چنان توسعه یافت که این دوره را «عصر طلایی» فرهنگ و ادب ایران در چین دانسته‌اند. زبان و ادب فارسی در چین بسیار رواج داشته و زبان فرهنگی و دینی مسلمانان بوده است و مشترکات فراوانی میان فرهنگ ایران و چین در حوزه فلسفه، هنر و ادبیات دیده می‌شود. متاسفانه شناخت مردم دو کشور از ادبیات معاصر و تحولات ادبی که در قرن بیستم رخ داده، اندک است و شایسته است که در معرفی ادبیات معاصر ایران و چین در دو کشور بیشتر تلاش شود.

به دعوت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب و موسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، هیاتی از انجمن نویسندگان ‌چین در روز چهارشنبه ۴ مرداد وارد ایران می‌شوند و در طول چهار روز با نویسندگان، شاعران و محققان ادبی دو کشور دیدار و گفت‌وگو دارند.

نشست ویژه شهر کتاب در روز پنج‌شنبه ۵ مرداد ساعت ۱۶ به بررسی تشکیل «پل ادبی ایران و چین» اختصاص دارد که با حضور لی یی مینگ، سوی آیجن، هوون جیان، لی‌شاو جون، فوشیو پینگ، یان سی شوی، یوگویلی و جمعی از نویسندگان، شاعران و محققان ایرانی برگزار و درباره ادبیات معاصر دو کشور بحث و گفت‌وگو می‌شود. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 377394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha