همشهری آنلاین: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور پیامی از سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایات صهیونیست‌ها انتقاد کرد و از سران این کشورها خواست برای نجات مسجد الاقصی از اهرم فشار علیه اشغالگران صهیونیست استفاده و از همه تلاش‌ها برای تحریم و انزوای این رژیم حمایت کنند.

 انتقاد هنیه از سکوت برخی دولت های عربی در قبال جنایات صهیونیست ها

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری فلسطین الیوم روز چهارشنبه گزارش داد، هنیه در این پیام آورده است که مسجد الاقصی از شما یاری می طلبد و نمی توان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی که درصدد تحمیل واقعیت های جدید بر مقدسات اسلامی از جمله مسجد الاقصی است، ساکت بود .

وی خاطرنشان کرده است که اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی قطعنامه های زیادی در حمایت از قدس و مسجد الاقصی صادر کرده اند اما اکنون وقت عمل برای فعال سازی آنها رسیده است تا پایداری مردم فلسطین در قدس که از مقدسات امت اسلامی دفاع می کنند، تقویت شود.

هنیه تاکید کرده است: تعرضاتی که اکنون از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته از زمان اشغال سرزمین های فلسطینی تاکنون بی سابقه بوده است .

رئیس دفتر سیاسی حماس افزوده است: اشغالگران اسرائیلی بیش از هر زمان دیگری درصدد اجرای نقشه های شوم خود برای تسلط کامل بر مسجد الاقصی و تقسیم مکانی و زمانی آن بین مسلمانان و یهودیان و تحمیل خود به عنوان تنها مرجع اداره امور این مسجد مبارک و تضعیف نقش تاریخی اداره اوقاف اسلامی قدس به عنوان تنها مرجع اداره امور آن هستند.

در پیام هنیه آمده است:نظامیان رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته 14 جولای (23 تیر) ورودی های مسجد الاقصی را بسته اند و هنوز این مسجد به دلیل عناد اشغالگران و نصب گیت های الکترونیکی با هدف تقویت سیطره بر آن بسته است و این موضوع تعرض آشکار به قداست معراج پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله ) است.

در این پیام تصریح شده است: کشورهای عربی و اسلامی اهرم های فشار زیادی در اختیار دارند و آنچه که مسجد الاقصی امروز به آن نیاز دارد فعال شدن این اهرم ها علیه اشغالگران صهیونیست درهر محفل و مناسبتی است .

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرده است: از کشورهای عربی و اسلامی انتظار داریم از همدردی های مردمی با مسجدالاقصی استفاده کرده و مواضعی هماهنگ با خواسته های ملت فلسطین و ملت های عربی و اسلامی که به رهایی مسجد الاقصی و قدس از زورگویی و اشغالگری رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرده است : ما امروز در برابر فرصتی تاریخی برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف تجاوزگری هایش علیه مسجدالاقصی و مداخله نکردن آن در امور این مسجد مبارک از طریق تکامل تلاش های رسمی و مردمی قرار داریم.

هنیه در پایان این پیام تصریح کرده است:ملت فلسطین و برادرانشان در امت عربی و اسلامی، هرگونه اقدامات اسرائیل را که به کاستن حاکمیت اسلامی بر مسجدالاقصی منجر می شود، رد می کنند.

کد خبر 377496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha