پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب ‌‌‌اتودوست مهربان‌‌‌ داستان دوستی‌های یک پسربچه با اتوبوس دو طبقه فرسوده و قدیمی در قالب یک کتاب برای نوجوانان منتشر شده است.

اتودوست مهربان در مسیر کتاب‌فروشی‌ها

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، نیما پسربچه‌ای که پدرش را از دست داده است هر روز به همراه مادر سوار اتوبوسی دوطبقه می‌شود که راننده‌اش آقای مهربان است.

او مانند همه کودکانی که سال‌های گذشته با این اتوبوس‌های خاطره‌انگیز رفت‌و‌آمد می‌کردند، دوست دارد در طبقه دوم این اتوبوس بنشیند و در خیال‌های شیرین خود با اتودوست مهربان درد و دل کند.

اتوبوس داستان این کتاب اما بسیار فرسوده است و آقای مهربان راننده آن نیز به زودی باید بازنشسته شود اما نیما دوست ندارد این اتوبوس را به قبرستان خودروها تحویل دهند.

داستان اتودوست مهربان را فروغ علی شاهرودی نوشته و تصویرگری آن را سمائه شریفی برعهده داشته است.

این اثر در بازگشت به گذشته‌های خاطره‌انگیز و باز تعریف آن برای نسل جدید از ادبیاتی صمیمی و قابل فهم برای نوجوانان بهره می‌برد در عین حال تلاش می‌کند با یادآوری آن خاطرات قدیمی، کودکان را با حال و هوای صمیمی گذشته‌های تهران آشنا سازد.

‌‌‌می‌خواستم سربه سرش بگذارم. با خنده گفتم: ‌‌‌اما امیدواری تو به چه دردی می‌خورد؟ بالاخره که تو را می‌برند قبرستان ماشین‌ها!‌‌‌ اتوبوس ناله غم‌انگیزی کرد و به سرفه افتاد. از حرفی که زدم پشیمان شدم. دوباره پاهایم را تکان دادم. این بار فقط پیچ و تاب خورد، ولی نخندید. مادرم از پایین پله‌ها صدایم کرد. اتوبوس همچنان داشت سرفه می‌کرد.‌‌‌ این بخشی از داستان اتودوست مهربان است که برای نوجوانان منتشر شده است.

این کتاب در 2 هزار نسخه و 64 صفحه با قیمت 12 هزار تومان در فروشگاه‌ها و مراکز پخش کتاب دفتر نشر فرهنگ اسلامی عرضه شده است.

علاوه بر این، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.farhangeeslamimag.com یا www.daftarnashr.com/book و کانال تلگرام @daftarnashr، این کتاب و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی را خریداری کنند.

کد خبر 377514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha