جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

نظامیان رژیم صهیونیستی که با اعتراض گسترده و مقاومت فلسطینی‌ها، هفته گذشته مجبور شده‌ بودند گیت‌های امنیتی و فلزیاب را از محوطه مسجد‌الاقصی جمع کنند، این بار به شکل دیگری واکنش نشان دادند تا همچنان فشارها برای برهم زدن آرامش بیت‌المقدس را ادامه دهند.

فلسطین

روز پنجشنبه درحالي‌كه نمازگزاران فلسطيني آماده مي‌شدند تا بعد از روزها درگيري و تنش، براي عبادت به مسجدالاقصي برگردند، نظاميان اسرائيلي به بهانه سنگ‌پراكني، به صفوف فلسطيني‌ها در اين محوطه حمله‌ور شدند. ده‌ها فلسطيني در اين درگيري مجروح شدند. يكي از مجروحان كه جواني 25ساله بود،

ديروز به شهادت رسيد. شاهدان عيني گفته‌اند، نظاميان اسرائيلي به بهانه پرتاب يك بطري آب به فلسطيني‌ها حمله‌ور شدند. ديروز نظاميان صهيونيست بار ديگر مانع از ورود مردان جوان زير 50سال فلسطيني به مسجد‌الاقصي شدند. همچنين صدها نظامي محوطه بيروني مسجد‌الاقصي را تحت كنترل داشتند و فضا را همچنان متشنج نگه داشتند.

جمعه 2هفته قبل وقتي 2نظامي اسرائيلي به ضرب گلوله 3فلسطيني كشته شدند، رژيم صهيونيستي بيت‌المقدس را به پادگان نظامي تبديل كرد. بيش از 3هزار نظامي اسرائيلي در اين منطقه مستقر شدند و علاوه بر آن تجهيزات امنيتي فلزياب در محوطه مسجد‌الاقصي مستقر شد. فلسطيني‌ها به استقرار اين تجهيزات اعتراض كردند و در 2هفته گذشته 4فلسطيني در اين اعتراض‌ها به ضرب گلوله نظاميان اسرائيلي شهيد شدند.

  • اشغال خانه يك فلسطيني توسط 100اسرائيلي

حدود 100شهرك‌نشين صهيونيست ديروز به خانه يك فلسطيني در الخليل در كرانه باختري حمله كردند و اين خانه را به زور اشغال كردند. تصاوير اين اشغال كه تكه‌اي از زندگي دردناك روزانه فلسطيني‌هاست، ديروز در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد و دنيا را تكان داد.

کد خبر 377585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha