همشهری آنلاین: عبدالله بن حمد العطیه معاون نخست وزیری قطر در واکنش به عدم نقش آفرینی شورای همکاری خلیج فارس درحل بحران جاری بین برخی اعضای آن و غیبت دبیرکل این شورا با تمسخر گفت: در جست و جوی دبیرکل هستیم و به کسی که او را بیابد جایزه می‌دهیم.

 مقام قطری: به یابنده دبیرکل شورای همکاری جایزه می دهیم

به گزارش ايرناف به نوشته روزنامه الشرق قطر، 'عبدالله بن حمد العطیه' معاون نخست وزیر قطر و وزیر انرژی و صنعت سابق این کشور در گفت و گو با رادیو مونت کارلو فرانسه ابراز تعجب کرد که شورای همکاری خلیج فارس تاکنون از ابتدای بحران در میان برخی اعضای آن نتوانسته یک جلسه تشکیل دهد.

وی با پرسش از دلایل غیبت 'عبداللطیف الزیانی' دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در عرصه سیاسی افزود: ما در جست و جوی او هستیم و آماده ایم که اطلاعیه هایی برای یافتن این گمشده منتشر کنیم و به کسی که او را بیابد جایزه می دهیم.

وی در خصوص فهرست جدیدی که عربستان و متحدانش از نهادها و افراد منتشر کرده و آن ها را وابسته به گروه های تروریستی مورد حمایت قطر خوانده اند گفت: دولت های جهان که بازی این کشورهای را فهمیده اند به آن پاسخ خواهند داد.

وی افزود: این سازمان ملل متحد است که باید فهرست نهاد ها و گروههای تروریستی را مشخص کند و جمعیت های خیریه قطر در فعالیت های انسانی مشارکت داشته و طبق نظارت سازمان ملل متحد عمل می کنند.

العطیه تصریح کرد دوحه در برابر اقدامات کشورهای محاصره کننده مقابله به مثل نکرده و در حال حاضر 30 درصد از نیاز امارات به گاز طبیعی برای تولید برق را تامین می کند این درحالی است که ابوظبی دوحه را متهم به حمایت از تروریسم می کند.

این مسئول قطری در خصوص میانجیگری های بین المللی برای حل این بحران نیز گفت: تنها میانجی برای حل بحران میان قطر با عربستان، امارات، مصر و بحرین، امیر کویت است و جامعه بین المللی نیز از میانجیگری کویت اعلام حمایت کرده اند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد 96) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

قطر اقدامات و خواسته کشورهای تحریم کننده را عامل نقض حق حاکمیت ملی خود دانسته و آن را رد کرده است.

کد خبر 377818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha