همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه بدون تحصیلات آکادمیک نمی‌توان نسبت به جذب پرستار اقدام کرد، از وزارت بهداشت درخواست کرد در اجرای طرح تربیت پرستاری تجدیدنظر کند.

پرستاران

به گزارش مهر، محمد وحدتی با تاکید بر لزوم تجدید نظر وزارت بهداشت در اجرای طرح تربیت نیروی پرستاری با انتقاد از اینکه بدون تحصیلات آکادمیک نمی‌توان نسبت به جذب پرستار اقدام کرد، گفت: وزارت بهداشت برای رفع کمبود نیروی پرستاری باید نسبت به بکارگیری نیروی پرستاری از راه‌های قانونی اقدام کند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی راهکار مناسبی برای رفع کمبود پرستار نبوده و با اجرای این طرح‌های غیرکارشناسی سلامت مردم به خطر می افتد، افزود: به صورت جدی می‌طلبد وزارت بهداشت در تدوین و اجرای چنین طرح‌هایی برای نظر پرستاران و مجامع صنفی پرستاری ارزش قایل شده و با آنها همراهی کند نه اینکه با اجرای طرح‌های غیرکارشناسانه آینده شغلی آنها را در معرض خطر و تنش را در میان آنها افزایش دهد.

  • رشته پرستاری باید تخصصی شود

وحدتی با بیان اینکه پرستاران نیاز به تحصیلات دانشگاهی داشته و رشته پرستاری باید تخصصی شود، تصریح کرد: رشته پرستاری فنی بوده و حرفه پرستاری پرهیجان و حساس بوده و نقش پرستاران در روند درمان و بهبودی بیماران بسیار حائز اهمیت و مهم است.

وی ادامه داد: بنابراین افرادی که دوره‌های آکادمیک پرستاری را سپری نکرده نمی‌توانند در این حرفه مشغول شوند و اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی به نوعی ظلم به پرستاران، حوزه سلامت و بیماران است.

  • هیچ تناسبی بین بیمار و پرستار وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از کمبود پرستار در کشور انتقاد کرد و با بیان اینکه هیچ تناسبی بین بیمار و پرستار وجود ندارد، تصریح کرد: برای رفع کمبود پرستار باید به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پرستاری توجه کرد و از سویی وزارت بهداشت نسبت به پیگیری جذب پرستار از سوی سازمان امور استخدامی اقدام کند تا تعداد پرستارها به استانداردها نزدیک شود.

کد خبر 377836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha