همشهری‌آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه معتقد است بهبود روابط دوجانبه میان کشورش و آمریکا در آینده نزدیک دشوار به نظر می‌رسد.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیه یک» خاطرنشان کرد: مسکو از مدت‌ها پیش به دنبال بهبود روابط با آمریکا بوده و در این راستا امید داشته اما به نظر می‌رسد که تغییر خاصی در آینده نزدیک به وجود نیاید.

به گزارش راشا تودی، پوتين تصریح کرد: ما از مدت‌ها پیش منتظر این بودیم که شاید تغییر مثبتی حاصل شود اما به نظر می‌رسد حتی اگر امکان وقوع تغییری وجود داشته باشد، این اتفاق به این زودی رخ نخواهد داد.

او ادامه داد: من درباره دلایل مربوط به مشخصه‌های سیاست داخلی آمریکا صحبت نمی‌کنم اما به هر حال نباید پرسش‌ها را بدون پاسخ بگذاریم.

به گزارش ایسنا،رئیس‌جمهور روسیه در تشریح دلایل واکنش کشورش به تحریم‌های جدید آمریکا، اظهار کرد: طرف آمریکایی بار دیگر اقدامی یک‌جانبه علیه روابط مسکو و واشنگتن و در چارچوب اعمال محدودیت‌های غیرقانونی و تلاش برای تاثیرگذاری بر سایر کشورها علیه مسکو به عمل آورد. روسیه بارها پیشنهاد داده که با آمریکا رویکرد مبتنی بر تعامل و همکاری داشته باشد اما در واکنش تنها با اتهام‌هایی بی‌اساس مواجه شده است.

به گفته پوتین، روسیه و آمریکا در حوزه‌های متفاوتی از جمله انرژی ظرفیت همکاری دارند و شرکت‌های دو کشور می‌توانند اقدام‌هاي بسیاری برای توسعه روابط دوجانبه به عمل آورند.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت که ۷۵۵ دیپلمات و وابسته دیپلماتیک آمریکا باید خاک روسیه را ترک کنند. این تصمیم بعد از آن اعلام شد که آمریکا در روزهای گذشته تحریم‌های تازه‌ای را علیه روسیه وضع کرد.

وزارت خارجه روسیه پیشتر از آمریکا خواسته بود تا تعداد دیپلمات‌های خود را تا ماه سپتامبر امسال به ۴۵۵ نفر کاهش دهد؛ به تعداد دیپلمات‌های روسیه در آمریکا.

روسیه دو روز پیش همچنین به آمریکا اطلاع داده بود که دو ساختمان دیپلماتیک آمریکا را هم در اختیار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه-۲۴ اعلام کرد: بیش از هزار دیپلمات آمریکایی در روسیه کار می‌کردند و هنوز کار می‌کنند که ۷۵۵ نفر آنها باید فعالیت خود را در روسیه متوقف کنند.

کد خبر 377902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha