همشهری آنلاین: معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت که« تمام پیش بینی های امنیتی، انتظامی و ترافیکی مراسم تحلیف صورت گرفته است.»، او همچنین خبر داد: از زمان حضور داعش در عراق با یک جریان تروریستی در جوار کشورمان مواجه بوده ایم. تلاش های زیادی برای ایجاد نا امنی در کشور کردند که در طول این ٣ سال بیش از ١٠٠ تیم تروریستی شناسایی و منهدم شد.

به گزارش مهر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پایان نشست مشترک معاونین سیاسی امنیتی استانداری ها و معاونین هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ها در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: تمام پیش بینی های امنیتی، انتظامی و ترافیکی صورت گرفته و مسئولیت ها مشخص شده که مسئولین امنیت کلی مراسم بر عهده قرارگاه ثارالله تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: وظایف بخش های مختلف مانند سپاه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و پدافند هوایی مشخص شده و امروز بعد از ظهر هم یک شورای امنیت فوق العاده را صرفا برای امنیت مراسم تحلیف، تشکیل خواهیم داد.

ذوالفقاری گفت: در ایام مراسم تحلیف با توجه به حجم زیاد هیئت های حاضر در این مراسم، سطح حفاظت از مجلس را از حساس به حیاتی تغییر داده ایم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به نقش موثر مردم در ایجاد امنیت، گفت: حضور مردم در برقراری امنیت همواره تاثیر گذار بوده است و برای افزایش سطح مشارکت مردم، تصمیم به ایجاد سازمان هایی مردم نهاد در این زمینه داریم.

وی افزود: مهمترین حوزه ای که مردم می توانند در تامین امنیت به ما کمک کنند، اطلاعات است که بسیاری از توطئه ها تا کنون با همین اطلاعات مردمی خنثی شده اند.

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی در خصوص بحث کوله برها، اظهار داشت: از حدود سال ٨٧ بحث ساماندهی کوله برها و مرزنشینان مطرح شد. در چهار استان کرمانشاه آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان شرایط فعالیت کول برها به نوعی در فعالیت وزارت خانه های اقتصادی و گمرکات اشکال ایجاد کرد.

وی افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز نسبت به نوع فعالیت کوله بران معترض شدند که این اعتراضات رفته رفته باعث شد از زمان دولت دهم با مصوبه هیئت وزیران فعالیت کوله برها محدود تر شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به طرحی که اخیرا در هیئت دولت برای ساماندهی به کوله بران به تصویب رسیده است، گفت: مفاد این طرح شامل ایجاد ١٥ معبر کوله بری است که از این تعداد ٦ معبر در استان سیستان و بلوچستان و در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان نیز هر کدام ٤ معبر وجود خواهد داشت که کالاهای وارداتی نیز نوع مشخصی در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: در مجموع تا سقف ٩٠٠ میلیارد تومان معافیت برای مرزنشینان در طول یک سال در نظر گرفته شده است، همچنین کالاهای در نظر گرفته شده نیز نباید در تضاد با تولیدات داخلی باشد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات انجام شده برای مبارزه با اقدامات تروریستی، خاطرنشان کرد: از زمان حضور داعش در عراق با یک جریان تروریستی در جوار کشورمان مواجه بوده ایم. تلاش های زیادی برای ایجاد نا امنی در کشور کردند که در طول این ٣ سال بیش از ١٠٠ تیم تروریستی شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: بعد از حوادث اخیر تروریستی در تهران اقدامات زیادی در سپاه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی انجام شد که شامل دستگیری و انهدام تیم های تروریستی در کشور بود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: حفاظت از اماکن و تاسیسات مهم کشور نیز مورد بازبینی قرار گرفت و طرح آن  پس از تصویب در شورای امنیت کشور، به شورای عالی امنیت ملی ارسال شده است که در آن طبقه بندی برخی از تاسیسات حیاتی کشور مورد بازبینی قرار گرفته است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به انجام توافقات با کشورهای همسایه در خصوص مقابله با گروه های تروریستی، گفت: هفته گذشته توافقات خوبی با ترکیه و عراق داشتیم. در بحث اربعین نیز هماهنگی های لازم را با هیئت عراقی در خصوص تامین امنیت زائران داشتیم.

وی افزود: امسال به دنبال این هستیم که مرز خسروی را برای اعزام زائران فعال کنیم.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه های وزارت کشور برای ساماندهی به وضعیت اتباع خارجی، اظهار داشت: یکی از راه های جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی به کشور کنترل و پایش مرزهاست که در مرز شرقی کشور زیرساخت های آن فراهم شده است و به دنبال آن هستیم تا با کمک ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه، مرزبانی در آنجا مستقر شود.

وی افزود: هرچه مهاجران غیر مجاز را ترد کنیم، به همان میزان ورود غیرقانونی آنها را خواهیم داشت به طوری که در سال گذشته ٧٠٠ هزار ورود غیرقانونی را داشته ایم.

ذوالفقاری تاکید کرد: به دنبال ایجاد تسهیلاتی برای ورود قانونی افراد به کشور مانند کاهش هزینه های ورود قانونی به کشور هستیم. از طرفی با همکاری وزارت کشور به دنبال برخورد با کارفرمایانی هستیم که از اتباع غیرمجاز بعنوان نیروی کار استفاده می کنند.ثبت مشخصات افراد غیرمجاز نیز حدود ٢ ماه است در خال اجرا می باشد اما این کار به منزله شناسایی حقوقی نیست.

وی افزود: قانون تشدید مجازات قاچاق انسان را داریم که در مرحله تصویب است و امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود چراکه مجازات های قبلی کارایی لازم را ندارد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در خصوص لزوم توجه به بحث مرزها، گفت: در بحث کنترل مرزها نیازمند اقدامات اساسی هستیم. در سالهای گذشته تلاش شد نقاطی از مرزها که تحت کنترل نیستند به کنترل در بیایند.سطح اعتبارات تصویبی در سطح دولت رو به افزایش است.

وی ادامه داد: در سال جاری ١٨٨ میلیارد تومان برای مرزها تخصیص داده شده و طبق آخرین هماهنگی ها قرار بر این شد ٣٠ میلیارد تومان از اعتبارات سال جاری را در روزهای آینده تخصیص دهند و ٩٠ میلیارد تومان هم بر اساس اسناد خزانه برای توسعه طرح های تقویت مرز اختصاص یابد.

ذوالفقاری ادامه داد: تمام اقدامات خلاف قانون ایضایی حتی تحرکات جزئی که در مرزها داریم به صورت روزانه مستند و به وزارت خارجه منعکس خواهد شد. این وزارت خانه نیز بر اساس روال خود عمل خواهد کرد.

وی  در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرز پاکستان، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با این کشور، قرار شد نیروهای نظامی پاکستان در مرزشان مستقر شوند چراکه بیشترین میزان ورود مواد مخدر، قاچاق انسان و تحرک گروهک های تروریستی در مرزهای مشترک با پاکستان داریم.

کد خبر 377937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha