همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با بیان اینکه اعزام ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم به منظور دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، گفت: وزارت بهداشت زیرساخت این اقدام را فراهم کرده و آن را در اختیار خیرین دندانپزشک و اردوهای جهادی قرار داده است.

وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم اعزام ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم با بیان اینکه این طرح نمادین باید در سایر حوزه ها توسعه پیدا کند، گفت: حضور جامعه پزشكي در عرصه اقدامات جهادي و خيرخواهانه بي نظير است.

وزير بهداشت خاطرنشان كرد: در اين دولت ۱۱۰۰ مرکز ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق روستایی تجهيز شد و همچنين ۱۴۰۰ دندانپزشک نیز طی طرح تحول نظام سلامت در این مناطق به کار گرفته شده‌اند.

دكتر هاشمي گفت: نوجوانان زیر ۱۴ سال، خانم‌های باردار و شیرده به صورت رایگان از خدمات اوليه دندانپزشكي و پیشگیری در مناطق روستایی برخوردار هستند.

وزیربهداشت با بیان اینکه این کلینیک ‌های سیار در مناطقی که هنوز پوشش خدمات دندانپزشکی در آنها وجود ندارند، مستقر می‌ شوند، ادامه داد: حضور دندانپزشکان در چنین فضایی در ارتقای اخلاقی، تولید محبت و گسترش احترام به حقوق شهروندان موثر است، چراکه جامعه پزشکی همیشه در روزهای سخت مانند دفاع مقدس در صف اول خدمت رسانی بوده‌ است، تا جایی که امروزه در گروه های مختلف به صورت گمنام و با وجود غوغاسالاری‌ هایی که وجود دارد، کار خیر انجام می ‌دهند و گروه دندانپزشکی نیز فعال ترین گروه است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: در لیست ثبت نامی، دیده می شود که نوبت‌ های طولانی دندانپزشکی در برخی مناطق کشور، گاه به شش ماه تا یک سال می رسد و این باعث افتخار است که این میزان همت برای کمک به نیازمندان وجود دارد.

وزیربهداشت با تاکید براینکه اینگونه اقدامات باید در سایر حوزه های پیشگیری توسعه پیدا کند، عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات جدی ما در حوزه سلامت کشور سرطان سینه در زنان است و به همین منظور در آینده ‌ای نزدیک ۱۵۰ مرکز را برای غربالگری اولیه در مناطق مختلف کشور فراهم و تجهیز خواهیم کرد.

کد خبر 377968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha