همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت از ثبت خیریه‌های دندانپزشکی در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت

به گزارش ایسنا، سید محمد هادی ایازی در مراسم اعزام ۸۰ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم با اشاره به خدمات طرح تحول نظام سلامت در چهار سال گذشته، اظهار کرد: طی این مدت بیشتر مردم در جریان اقدامات این طرح مانند افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، ایجاد مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت و همچنین ارائه خدمت به مردم حاشیه شهرها قرار گرفتند. در حوزه بهداشت دهان نیز طرحی اساسی در حاشیه شهرها و همچنین برای دانش آموزان اجرا شده است. ما باید زمینه مشارکت مردم در عرصه خدمت رسانی به مناطق محروم و روستاییان را فراهم کنیم. این تجربه در خیریه نورآوران سلامت وجود داشت که با مدیریت وزیر بهداشت بیش از یک دهه در کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته مطالعات پروژه کلینیک‌های سیار دندانپزشکی، تولید و نصب این یونیت‌ها با مشارکت بخش‌های مختلف انجام شد. امروز نیز شاهد هستیم ۸۰ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفته است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای افزایش مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف حوزه سلامت افزود: مردم در ساخت مراکز بهداشتی، درمانی و خوابگاه‌های دانشجویی نقش مهمی داشتند و در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان به توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت کمک کرده‌اند. در حال حاضر ۸۷۰ خیریه در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند. برخی سمن‌های این حوزه نیز که در زمینه فرهنگسازی فعالیت می‌کنند بیش از ۱۹۰ شعبه در کشور دارند.

ایازی همچنین اضافه کرد: در گام اول حوزه خدمات دهان و دندان وزیر بهداشت اعلام کرد که این ۸۰ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت خریداری و تجهیز می‌شود. همزمان با این اقدام خیریه‌های دندانپزشکی نیز در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی با مشارکت دندانپزشکان به ثبت می‌رسد. همچنین دندانپزشکانی که تمایل به فعالیت در این حوزه دارند می‌توانند در مناطق محروم فعالیت کنند. خیرین نیز می‌توانند سرمایه گذاری‌های لازم برای پرداخت هزینه‌های کلینیک‌های سیار دندانپزشکی را انجام دهند.

وی همچنین بیان کرد: این ۸۰ دستگاه در دولت دوازدهم چندین برابر افزایش می‌یابد. امیدواریم در حوزه‌های درمانی دیگر مانند ماموگرافی و چشم پزشکی نیز این توسعه را داشته باشیم. در حال حاضر ۲۱۲ گروه جهادی در حوزه سلامت و در نقاط مختلف کشور به مردم خدمت می‌کنند به همین دلیل ما باید با سازماندهی مناسب از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم.

کد خبر 377971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha