رئیس مرکز محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از بهره‌برداری از اطلس محیط‌زیست مناطق ۲۲گانه پایتخت تا پایان شهریورماه خبر داد.

محمدمهدي گلمكاني با بيان اينكه از سال93 اطلس محيط‌زيست شهر تهران در تمامي مناطق 22گانه آغاز به‌كار كرده‌است، گفت: اين طرح با تعريف پروژه شناسايي منابع آلاينده و پايش آلودگي‌ها شروع شد.

اين پروژه زيربناي اطلس محيط‌زيستي است كه از سال94، بعد از اينكه اين پروژه انجام شد، در دستورالعمل تمامي مناطق شهر تهران قرار گرفت. وي با اشاره به اينكه اطلس محيط‌زيست منطقه 3 نخستين اطلسي بود كه در خردادماه سال‌جاري تكميل و رونمايي شد، ادامه داد:

به‌ترتيب اطلس مناطق ديگر نيز رونمايي مي‌شوند، به‌طوري كه بنا داريم تا پايان شهريورماه اطلس تمام مناطق 22گانه شهر تهران را به مرحله بهره‌برداري برسانيم. رئيس مركز محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به اينكه تا پايان سال96 اطلس محيط‌‌زيست كلانشهر تهران كه جمع‌بندي تمام اطلس‌هاي مناطق است را تهيه مي‌كنيم، اذعان كرد: اين اطلس‌ها جامع هستند و تمام منابع آلودگي‌ها در سطح كلانشهر را در بر مي‌گيرند چرا كه اين اطلس مهم‌ترين زيرساخت نرم‌افزاري در حوزه محيط‌زيست است.

به‌عبارت ديگر مشخص‌كننده سيماي محيط‌زيستي در تك‌تك پارامترها در حال حاضر است. وي با بيان اينكه اطلس محيط‌زيست شهر تهران نشان‌دهنده اين است كه اختصاص منابع و تعريف پروژه‌هاي اجرايي و مسائلي از اين دست بايد به چه سمت و سويي حركت كند، يادآور شد: پيدا كردن اينكه در كجاي شهر مشكلات بيشتري داريم ازجمله اهداف اين طرح است، تا محيط‌زيست و مسائل محيط‌زيستي در سطح شهر به يك شكل پيشرفت و توسعه پيدا كنند كه مهم‌ترين نكته در اطلس محيط‌زيست شهر تهران است.

کد خبر 377988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha