همشهری آنلاین: در پی فراخوان سازمان‌های افراطی یهودی برای تعرض به مسجد الاقصی صدها شهرک نشین به حریم مسجد الاقصی تعرض کردند.

 تعرض صدها شهرک نشین صهیونیست به حریم مسجد الاقصی

به گزارش ایرنا، شبکه خبری المیادین گزارش داد، این تعرض به مناسبت سالروز آنچه که تخریب معبد هیکل نامیده شده صورت گرفته است.

صدها تن از شهرک نشینان یهود تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی از طرف باب المغاربه (یکی از درهای مسجد الاقصی) وارد محوطه مسجد الاقصی شدند.

شب دوشنبه نیز شهرک نشینان در اطراف دیوارهای شهر قدس نیز به همین مناسبت راهپیمایی کردند و راه ها و مسیرهای اطراف بخش قدیمی قدس را بستند.

درهمین رابطه شهرک نشینان یهود شب گذشته به منطقه الجالیه در باب المجلس (یکی از درهای مسجد الاقصی) تعرض کردند و در پی درگیری بین فلسطینیان و شهرک نشینان، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی دو جوان فلسطینی را در نزدیکی دیوار البراق بازداشت نمودند و با خودروی نظامی به مکان نامعلومی منتقل کردند.

رسانه های فلسطینی نیز در همین رابطه اعلام کردند،'هزاران شهرک نشین صهیونیست شب گذشته راهپیمایی گسترده ای را در محوطه های دیوار براق در مجاورت مسجد الاقصی برپا کرده و طی آن اقدام به برگزاری مراسم و آموزه های آیین یهود کردند و شعارهای نژاد پرستانه علیه عرب ها و مسلمانان سر دادند.

این اقدامات در پی پیروزی طلاب علوم دینی فلسطینی در مسجد الاقصی که مانع نصب گیت های الکترونیکی و دوربین های نظارتی در ورودی های مسجد شدند رخ داده است.

بنیامین نتانیاهو درنشست هفتگی دولت رژیم صهیونیستی فلسطینیان را تهدید کرد و گفت احساسات صهیونیست ها را که از وضعیت پیش آمده و برداشتن گیت های امنیتی و دوربین های نظارتی خشمگین هستند، درک می کند اما او نخست وزیر است و باید طبق شرایط موجود تصمیم گیری کند.

نتانیاهو گفته بود که تصمیم برداشتن گیت های امنیتی کار ساده ای نبوده و بسیار سخت بوده است و او به عنوان نخست وزیر مجبور است که شرایط را بررسی کرده و طبق آن تصمیم بگیرد.

این درحالی است که در نشست هفتگی دولت رژیم صهیونیستی، اعضای حزب لیکود از جمله میری ریگو وزیر فرهنگ این رژیم سازمان شاباک را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

او گفت که عناصر شاباک ترسو و بزدل هستند و در تشریح اوضاع حاکم بر قدس و تنش و درگیری ها در مسجد الاقصی بزرگنمایی کرده اند و بدین گونه وزرا را مجبور به اتخاذ تصمیماتی برای برداشتن گیت های امنیتی و لغو تدابیر و محدودیت های اتخاذ شده در مسجد الاقصی کرده اند.

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست خود می خواهد به شهرک نشینان صهیونیست اجازه دهد به طور گسترده وارد مسجد الاقصی شوند و محدودیت های بیشتری هم بر نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی اعمال شود.

این اقدام نشان می دهد که دولت رژیم صهیونیستی در پی انتقادات شدید و اعمال فشارهای گسترده صهیونیست ها به خاطر شکست و عقب نشینی در برابر فلسطینیان در قدس، می خواهد تدابیر تازه ای اتخاذ کرده و بار دیگر زمینه های تنش در قدس و به ویژه مسجد الاقصی را فراهم آورد، آن هم از طریق اصرار بر ورود شمار بیشتری از شهرک نشینان تندرو یهودی به این مسجد تحت حمایت نیروهای امنیتی و از طرفی هم منتظر می ماند تا وزیر امنیت داخلی این رژیم طرح جدید خود برای نظارت بر فلسطینیان در قدس و مسجد الاقصی را ارائه دهد.

در همین حال رسانه های صهیونیستی روز گذشته از تصمیم رژیم صهیونیستی برای نصب دوربین های هوشمندی که قادر به کشف فلزات هستند خبر داده و تاکید کردند که این دوربین ها علاوه براین، چهره افراد را نیز تشخیص می دهند.

پیش بینی می شود که دولت صهیونیستی طی هفته های آینده فضای امنیتی حاکم بر قدس و مسجدالاقصی را حفظ کرده و شمار زیادی از نیروهای خود را در قدس به ویژه بخش قدیمی آن و خیابان های سلطان سلیمان، صلاح الدین و محله شیخ جراح مستقر کند و همزمان با آن ایست بازرسی های زیادی را نیز در ورودی شهرک ها و محله های فلسطینی نشین اطراف قدس ایجاد کرده و فشارها بر فلسطینیان را افزایش دهد.'

کد خبر 378073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha