چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

اضافه دریافتی‌های دفاتر خدمات پلیس+۱۰ از مراجعـه‌کنندگان و اعتراض‌های مردم باعث شد که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از نحوه ارائه خدمات در این دفاتر بازرسی کند.

دفتر پلیس+۱۰

 اين بازرسي‌ها در مورد پرونده‌هاي سال94 گرانفروشي در خدماتي نظير صدور، تعويض يا تمديد گذرنامه، ‌صدور يا تعويض كارت پايان خدمت و... را تأييد كرد و شركت پژوهش و توسعه ناجي 117ميليارد تومان جريمه شده است.

براساس بخشنامه‌هاي ابلاغي سال94 كه به امضاي جانشين رئيس ستاد هدفمندي يارانه‌ها رسيده و رونوشتي از آن به معاون اول، رئيس دفتر، مشاوران اقتصادي و رسانه‌اي رئيس‌جمهور رسيده بود، هرگونه افزايش قيمت كالاها و خدمات گروه اولويت اول قيمت‌گذاري كه خدمات الكترونيك نيروي انتظامي شامل آن مي‌شد، بايد با هماهنگي اين سازمان صورت مي‌گرفت و از كارگروه تنظيم بازار مصوبه دريافت مي‌كرد.

اما شركت پژوهش و توسعه ناجي در اقدامي غيرقانوني مبالغي بالاتر از نرخ‌هاي مصوب را از مراجعه‌كنندگان دريافت كرده و توجهي نيز به تذكرات كتبي و شفاهي اين سازمان نداشته است. همين مسئله باعث شده تا شكايات متعددي از سوي مردم به سازمان تعزيرات حكومتي ارسال شود.

  • گرانفروشي رسمي

گرانفروشي در اين سازمان در حالي اتفاق افتاده كه در سايت مربوط به پليس+10 تمامي نرخ‌هايي كه بايد از شهروندان اخذ شود، به تفكيك درج شده و هرسال نيز تغييراتي كه در اين نرخ‌ها روي مي‌دهد، روي سايت منتشر مي‌شود. اين نرخ‌ها بايد در معرض ديد مراجعه‌كنندگان به دفاتر نيز قرار گيرد. البته مسئولان دفاتر پليس+10 مدعي هستند كه امكان اضافه دريافتي از مراجعه‌كنندگان را ندارند و تمامي وجوهي كه با استفاده از پايانه‌هاي فروش (P.O.S) از مراجعه‌كنندگان دريافت مي‌شود، بر حسب ليستي است كه در سايت پليس+‌10 در اختيار همه افراد قرار دارد. آنها مي‌گويند اگر تخلف گرانفروشي هم اتفاق افتاده نه مربوط به دفاتر كه مربوط به نرخ‌گذاري‌هاست.

محمد‌كاظمي، نايب‌رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس نيز با اشاره به اينكه نظارت نداشتن سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان بازرسي باعث شده تا چنين تخلفي در اين دفاتر انجام شود، گفت: «تأخير يك سال و نيمه در اين موضوع پذيرفتني نيست و سازمان تعزيرات حكومتي بايد دقيق و هميشه بر عملكرد پليس+10 نظارت مداوم داشته باشد.»تلاش همشهري براي ارتباط با سازمان حمايت از مصرف‌كننده و اطلاع از جزئيات بيشتر در اين‌باره مانند اينكه آيا ممكن است نرخ‌ها براي سال‌هاي‌95‌و‌96 هم غيرقانوني باشد، بي‌نتيجه ماند.

کد خبر 378133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha