چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت‌های نفت چهارشنبه یازدهم مردادماه تحت تاثیر افزایش ذخایر نفت آمریکا و عرضه بالا اعضای اوپک یک درصد کاهش یافت و نفت آمریکا به پایین ۵۰ دلار در هر بشکه عقب‌نشینی کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترميدیت با ۴۸ سنت یا یک درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی معاملات سه‌شنبه ۴۸.۶۸ دلار در هر بشکه معامله شد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه برای نخستین بار در دو ماه گذشته به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت که مبنای بازار بین‌المللی است ۴۷ سنت یا یک درصد کاهش یافت و به ۵۱.۳۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت کارگزاری OANDA، آمار هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا که اواخر سه‌شنبه از سوی موسسه آمریکن پترولیوم منتشر شد به روند رشد شش روزه قیمت‌های نفت پایان داد و معامله‌گران به سودگیری از رشد اخیر قیمت‌ها پرداختند.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ ژوییه ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۸۸.۸ میلیون بشکه رسید.

آمار رسمی روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود. از سوی دیگر نظرسنجی جدید رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک با وجود تعهد این سازمان برای کاهش تولید به ۳۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافته که بالاترین رکورد سال ۲۰۱۷ است.

شرکت مشاوره انرژی داگلاس وست وود به دلیل این تولید رو به رشد انتظار دارد مازاد عرضه به زودی بازگردد و سال‌ها ادامه پیدا کند.

بر پایه نظرسنجی رویترز از ۳۳ تحلیلگر و اقتصاددان در ژوییه، متوسط قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۷ به ۵۲.۴۵ دلار در هر بشکه می‌رسد که پایین‌تر از ۵۳.۹۶ دلار در در هر بشکه قیمت پیش‌بینی شده در ژوئن است. متوسط قیمت نفت سبک آمریکا ۵۰.۰۸ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۷ خواهد بود که پایین‌تر از ۵۱.۹۲ دلار پیش‌بینی شده در ژوئن است.

کد خبر 378179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha