دوشنبه 1 آبان 1396 | به روز شده: 33 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
شنبه 14 مرداد 1396 - 07:36:07 | کد مطلب: 378314 چاپ

نکته بهداشتی: پروتئین برای ساختن عضلات

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
مصرف پروتئین به‌خصوص اگر ورزشکار باشید، به ساخته ‌شدن عضلات لازم و به دست آوردن یک فیزیک بدنی عضلانی کمک می‌کند.

برای این منظور به این نکات توجه داشته باشید:

- در طول دو ساعت پس از ورزش یک غذای مملو از پروتئین مصرف کنید. اگر ورزشکار هستید به ازای هر کیلوگرم وزن بدنتان در هر روز ۱.۲ تا ۲ گرم پروتئین در فواصل زمانی در طول روز مصرف کنید.

- احتمالاً شما می‌توانید مقدار کافی پروتئین لازم را از غذاها به دست آورید. مکمل‌ها و پودرهای پروتئین ضروری نیستند.

- مصرف کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سودمند را فراموش نکنید.

- فعالیت جسمی منظم انجام دهید. ورزش در همراهی با رژیم غذایی درست باعث می‌شود عضلاتتان ساخته و قدرتمند شوند.