همشهری آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به پیروزی‌های اخیر در عرسال گفت: در برابر شرایط و مأموریت‌های جدید قرار داریم و باید از این تجربه در سایر پرونده‌ها استفاده کنیم.

نصرالله

به گزارش ایسنا، سیدحسن نصرالله به مناسبت پایان عملیات مقاومت علیه تروریست‌های جبهه النصره در عرسال گفت: ما این مأموریت را انجام دادیم و حالا در برابر شرایط و مأموریت‌های جدید قرار داریم. ما باید از این تجربه در سایر پرونده‌های آتی استفاده کنیم.

وی در سخنرانی جمعه شب که به صورت زنده پخش شد، تأکید کرد: ما شهدا، اسیر یا اسرایی نزد تروریست‌ها داریم و مفقودانی که هنوز سرنوشتشان مشخص نشده است و این پرونده را با اخلاص و دقت دنبال خواهیم رد.

نصرالله با بیان اینکه "ارتش سوریه شهدا و قربانیان زیادی را در نبرد عرسال تقدیم کرد و در دو جبهه برای یکسره کردن کار آن کوشید"، افزود: از اهالی القاع تشکر می‌کنیم که از صبح استقبال کردند و شرکای ما در این موفقیت بودند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: وظیفه دارم که به بقیه خانواده‌ها تاکید کنم که اجساد شماری از شهدا همچنان نزد افراد مسلح است. در نبرد البادیه اسیر یا مفقود نزد داعش داریم و گروهی از مفقودین هستند که هنوز نمی‌دانیم شهید شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرف‌های ذی‌ربط این پرونده را با دقت، اخلاص و صداقت دنبال خواهند کرد، افزود: من آن را شخصاً پیگیری خواهم کرد. ما شبانه‌روز برای این موضوع تلاش می‌کنیم به این دلیل که تعهد دینی، اخلاقی و جهادی نسبت به این مسأله داریم. ما این مأموریت را انجام دادیم و حالا در برابر شرایط و مأموریت‌های جدید قرار داریم و باید از این تجربه در سایر پرونده‌های آتی استفاده کنیم.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: تلاش دقیق و خستگی‌ناپذیر ژنرال ابراهیمی را می‌ستایم و از او بسیار سپاسگذارم.

وی درباره نقش سوریه در عملیات عرسال نیز گفت: رهبری سوریه مذاکرات را تسهیل کرد و با روحیه بسیار مثبت به رغم خلاصی‌اش از النصره در جرود فلیطه با آن برخورد کرد. رهبری سوریه هیچ شرطی برای اجرای مبادله میان مقاومت و النصره نگذاشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار کرد: ما باید از روند مبادله عبرت بگیریم به این دلیل که بدون حضور سازمان ملل متحد یا هر طرف بین‌المللی دیگر انجام شده است.

وی همچنین تأکید کرد: با پرونده آوارگان به عنوان پرونده‌ای سیاسی نباید برخورد شود بلکه با آن به عنوان پرونده‌ای انسانی برخورد شود و باید با حکومت سوریه مذاکره صورت بگیرد.

تمام نبرهای ما با پشتیبانی سخاوتمندانه ایران بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نبرد ما در عرسال و تمام نبرهای ما با پشتیبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: سخنرانی رئیس‌جمهور در روز ارتش سخنرانی شجاعانه‌ای به عنوان پیروزی در عرسال پیروزی برای لبنان بر ضد تروریست‌ها بود.

سیدحسن نصرالله افزود: رئیس مجلس نمایندگان با قدرت از نبرد عرسال دفاع کرد و در برابر زخم زبان‌ها ایستادگی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: نخست‌وزیر با انجام گفت‌وگوها از ابتداد موافقت کرد و برای موفقیت آن کوشید و تمام تسهیلات را برای آن ارائه داد.

وی افزود: جبهه النصره تمام شده و ما امروز در جرود عرسال هستیم و آماده تحویل آن به ارتش هستیم هر زمان که بخواهد. داعش بر منطقه گسترده مشترکی بین اراضی سوریه و لبنان سیطره دارد که مجموع مساحت آن 296 کیلومتر مربع است.

نصرالله با اشاره به اینکه آزادسازی بقیه جرود عرسال از ترویست‌ها توسط ارتش لبنان انجام خواهد شد، افزود: عملیات آزادسازی بقیه جرود لبنان از تروریست‌ها توسط ارتش لبنان انجام خواهد شد و این پیشرفت تاریخی و استراتژیک است. ارتش لبنان می‌تواند این عملیات را انجام دهد و به کمک آمریکا یا دیگر اطراف احتیاجی ندارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: مشکل در ارتش و توانمندی آن نیست بلکه در نهاد سیاسی و تصمیم‌گیری سیاسی است. برای کمک به ارتش آماده بودیم وقتی به آن حمله شد اما سیاستمداران مانع پاسخ به تروریست‌ها شدند. ما به نبردی رفتیم که ارتش در آن در خاک لبنان می‌جنگد و حزب‌الله تحت اختیار ارتش لبنان است، هر زمان که بخواهد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به توطئه‌های تفرقه‌افکنانه میان نیروهای مقاومت افزود: جبهه سوریه بر روی داعش گشوده خواهد شد و ارتش سوریه و حزب‌الله در آن شرکت می‌کند. اشخاصی که خواستار عدم هماهنگی میان ارتش‌های سوریه و لبنان در جبهه ضد داعش هستند علیه ارتش لبنان توطئه می‌کنند.

داعش بداند تصمیم سرنوشت‌سازی برای نبرد با آن اتخاذ شده است

وی خاطرنشان کرد: اگر جبهه از دو طرف ضد داعش گشوده شود این پیروزی را تسریع می‌کند و هزینه را برای همه کاهش خواهد داد. داعش باید بداند که تصمیم سرنوشت‌سازی برای نبرد بر ضد آن اتخاذ شده است.

نصرالله با بیان اینکه نبرد ضد داعش با توافق تمام طرف‌های لبنان مواجه خواهد شد، یادآور شد: به داعش می‌گویم لبنانی‌ها و سوری‌ها از همه طرف خواهند آمد و نمی‌توانید در این نبرد مذبوحانه پایداری کنید.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: لبنان در برابر یک پیروزی جدید خواهد بود و در طرف سوری نیز در برابر پیروزی جدیدی خواهیم بود. ما به وظیفه خود در برابر اهالی‌مان عمل کردیم و به دنبال بهره‌برداری از این پیروزی نیستیم.

هیچ‌کسی را در کویت برای سرنگونی تحریک نکردیم

نصرالله در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: حزب‌الله خواستار آن است که رابطه بین لبنان و کویت بهترین رابطه باشد و برای بررسی هر نقطه ابهام آماده‌ایم.

دبیرکل حزب الله با نادرست خواندن اخبار مربوط به ارسال سلاح توسط حزب‌الله به کویت گفت: حزب‌الله دارای هسته یا افراد در کویت نیست بلکه مانند دیگر مناطق جهان دوستدارانی در آن دارد. هیچ‌کسی را در کویت برای سرنگونی نظامِ آن تحریک نکردیم و هیچ‌یک از اشخاص متهم، به فکر شورش ضد نظام نبوده است.

وی تاکید کرد: برای کویت، فقط امنیت، صلح و خیر را می‌خواهیم و این اتهامات ضد حزب‌الله، سیاسی است که باید جست‌وجو کرد و اشخاصی را که در ورای این مساله هستند، باید پیدا کرد.

نصرالله در پایان تأکید کرد: ما آماده رفع هر نوع ابهام هستیم و در هر طرف که خیر برای کویت باشد، همکاری می‌کنیم.

 

کد خبر 378316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha