یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

رئیس‌کل بانک مرکزی معتقد است کسانی که در مؤسسات مالی غیرمجاز سپرده‌گذاری می‌کنند، دست به قماری خطرناک می‌زنند و نرخ سود بالایی که توسط این غیرمجازها وعده داده می‌شود، در واقع بهای ریسک و مخاطره‌ای است که سپرده‌های این افراد را تهدید می‌کند.

ولي‌الله سيف، در صفحه خود در فضاي مجازي نوشت: ‎از آنجا كه فعاليت مؤسسات مالي غيرمجاز موجبات اخلال در بازار پول را فراهم مي‌آورد و در تضاد كامل با اهداف اقتصاد مقاومتي بود و استمرار آن منجر به گسترش ابعاد مسئله مي‌شد، بانك مركزي مصمم شد نسبت به ريشه‌كن كردن كامل اينگونه فعاليت‌هاي مخرب اقدام كند.

بر‌اين اساس با هماهنگي و عزم جدي همه دستگاه‌ها و نهاد‌هاي ذيربط، گام‌هاي لازم براي پايان دادن به فعاليت غيرمجازها در بازار پول برداشته شد و هم‌اكنون و با فعاليت‌هاي صورت گرفته، اين مؤسسات نفس‌هاي پاياني خود را مي‌كشند و مجموع شرايط براي حذف آنها از صحنه اقتصاد كشور مهياست.

هم‌اكنون تنها 3تعاوني اعتبار غيرمجاز وجود دارد كه قرار است طبق تفاهم انجام‌شده توسط بانك‌هايي كه نسبت به همكاري با بانك مركزي ابراز تمايل كرده‌اند، با هماهنگي مرجع قضايي منحل و تصفيه شده و از محل دارايي‌هاي آنها و مبالغي كه مؤسسان و سهامدارانشان بايد تأمين كنند، تمامي بدهي‌ها به مرور متناسب با نقد شوندگي دارايي‌ها تسويه شود. ‎اگرچه پاكسازي اقتصاد كشور از وجود اين مؤسسات كه طي دو دهه در تار و پود اقتصاد رخنه كرده بودند، با دشواري‌هايي روبه‌رو بوده است، ليكن بانك مركزي مفتخر است كه با انجام وظيفه و مسئوليت ذاتي و قانوني خويش، موفق شد زودتر از موعدي كه وعده داده بود، آخرين ميخ را بر تابوت غيرمجاز‌ها بكوبد.

کد خبر 378395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha