یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

در هفته گذشته قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی روندی نوسانی و نزولی داشت و از ۱۲۷۰.۱ دلار به ۱۲۵۹.۵ دلار رسید اما هرچند این نوسان در بازار طلای داخلی نیز اثرگذار بود اما در مجموع قیمت سکه به تبعیت از افزایش قیمت دلار، رشد کرد.

هر سكه تمام بهار آزادي در آغاز هفته گذشته يك‌ميليون و 212هزار و 800تومان معامله مي‌شد اما در نهايت توانست به يك‌ميليون و 219هزار و 650تومان برسد.

  • قيمت نفت در فراز و فرود

بازار نفت هفته پر فراز و نشيبي را سپري كرد. نفت درياي برنت، هفته گذشته را با قيمت 52.6دلار براي هر بشكه آغاز كرد و در ميانه‌ راه طعم افت قيمت تا 51.8دلار را نيز چشيد اما در نيمه دوم هفته توانست تا 52.31دلار رشد كرده و نيمي از كاهش قيمت را جبران كند. پيش‌بيني‌ها حاكي از اين است كه در 3 ماه سوم سال‌جاري ميلادي قيمت نفت خام با افزايش مصرف در فصل زمستان، كاهش موجودي نفت جهان و ناآرامي ژئوپليتيكي رشد كند.

  • دلار بر مدار صعود

قيمت دلار در بازار تهران كه مدت‌ها در محدود 3هزار و 700تا 3هزار 800تومان در نوسان بود، در هفته گذشته روندي صعودي داشت و بالاي 3هزار و 800تومان تثبيت شد. دلار آمريكا كه هفته نخست مرداد را با 3هزار و 801تومان به پايان رسانده بود توانست در كل روزهاي معاملاتي هفته گذشته، با 25تومان افزايش، شيب آرام رشد را حفظ كند و نهايتا در آخرين ساعات روز پنجشنبه گذشته بر رقم 3هزار و 826تومان آرام بگيرد.

کد خبر 378396

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha