همشهری آنلاین: سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر۲۰۱۷ در واکنش به خبر توییتر اسرائیلی که مدعی است تیم رژیم صهیونیستی با شرکت از راه دور در مسابقات المپیاد کامپیوتر ایران،۴مدال کسب کرده است،گفت: ما مدالی ندادیم.

المپیاد

به گزارش مهر، حمیدرضا عظمتی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به خبر توییتر اسرائیلی که مدعی است تیم رژیم صهیونیستی با شرکت از راه دور در مسابقات المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ در ایران، چهار مدال کسب کرده است، گفت: اگر به هر جهت دو کشور با هم تخاصم داشته باشند یک پروتکل وجود دارد که آنان می‌توانند در خود کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر یک فرایندی را طی کنند که کمیته المپیاد جهانی به آنان گواهی دهد. این موضوع خارج از داوری ما است و ربطی به نظام داوری, برگزاری و نظام گواهینامه ما ندارد.

وی افزود: کمیته المپیاد جهانی به صورت غیر رسمی گواهینامه صادر می کند. ما به هیچ عنوان گواهینامه و مدالی اهدا نمی کنیم. ما رژیم صهیونیستی اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی افزود: اساسا این مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شود و ما به کسی از راه دور مجوز شرکت در این المپیاد را ندادیم و این اجازه از سوی کمیته جهانی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که وارد کشور شده‌اند در کشور مبدا به عنوان شهروند آن کشور اقدام کرده اند و فرآیند اخذ روادید آنان پیگیری شده است تا به عنوان نماینده آن کشور در ایران حضور یابند.

عظمتی بیان کرد: ما در هیچ مراسم و بخشی نامی از رژیم اشغالگر قدس را نداشته ایم و تاکنون نیز هیچ مدالی از طرف ما به فردی که از این رژیم بوده اعطا نشده است.

بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ به میزبانی تهران برگزار شد. همچنین، بر اساس امتیازات به دست آمده، کشورهای «ژاپن»، «چین»، «روسیه» و «ایران» به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا چهارم شدند.

کد خبر 378428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha