همشهری آنلاین: رئیس کل دادگستری گلستان خواستار بسیج رسانه‌ای برای نجات خلیج گرگان شد و گفت:

رسانه‌ها در خصوص نجات خلیج گرگان فعال‌تر عمل کنند

رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و فضای مجازی می‌توانند برای ایجاد حساسیت در جامعه و جلب کمک‌های ملی و بین‌المللی به منظور کمک به نجات خلیج گرگان، تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایسنا، هادی هاشمیان با تاکید بر این که رسانه‌ها برای نجات خلیج گرگان باید فعال‌تر عمل کنند، اظهار کرد: به گفته کارشناسان هم اکنون نیز زیست جانوری و گیاهی این منطقه به خطر افتاده که اگر چاره‌اندیشی نشود زندگی انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی در ادامه با بیان این که شورای حفظ بیت‌المال برای حفظ انفال و بیت‌المال تکلیف دارد، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد حساسیت بین مردم و پای کار آوردن همه مدیرانی هستیم که در این زمینه مسئولیت دارند.

هاشمیان ادامه داد: آشوراده و خلیج گرگان موضوع امروز جلسه شورای حفظ بیت‌المال استان بود، اما با توجه به اهمیت و گستردگی موضوع، جلسه فوق‌العاده دیگری به صورت اختصاصی به خلیج گرگان و جزیره آشوراده می پردازد.

رییس کل دادگستری استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از ناکارآمدی برخی قوانین در زمینه حفظ کاربری اراضی و منابع طبیعی انتقاد کرد و گفت: شرط ها و تبصره‌های موجود در برخی قوانین، اصل قانون را زیر سئوال می‌برند و راه را برای دست‌اندازی قانونی، هموار می‌کند.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست هرگونه ملاحظات در تغییر کاربری‌ها مانند تغییر حریم راه‌ها، رودخانه‌ها و تغییر بافت‌های روستایی و شهری را به شورای بیت‌المال اعلام کنند تا جلوی سوء استفاده‌های احتمالی گرفته شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به ساخت غیرمجاز چند هزار واحد مسکونی طی سال‌های گذشته در روستای زیارت گرگان، گفت: به زودی سازه‌های غیرمجاز در روستای زیارت به ویژه بناهایی که در شیب بالای 15 درجه، حاشیه رودخانه‌ها، حاشیه راه‌ها و برق ساخته شده‌اند تعیین تکلیف خواهند شد.

حجت الاسلام سید مصطفی حقی تاکید کرد: با ساخت و سازهای غیرمجاز جدید به شدت برخورد می‌کنیم و کوتاه نمی‌آییم.

حقی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان و سایر مناطق در معرض خطر استان، پای ثابت جلسه‌های شورای حفظ بیت‌المال استان است تا این موضوع به دست فراموشی سپرده نشود.

کد خبر 378445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha