یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با ذکر خصوصیات ممتاز اخلاقی و رفتاری شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی گفت: تفکر این شهید والامقام ارتش، اسلام خدایی و آسمانی بود.

 عباس بابایی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سی امین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی و رونمایی از 10 نرم افزار جامع شهدای شاخص نیروی هوایی که با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در فرماندهی مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه باید زندگی شهید بابایی را به عنوان یک انسان حقیقی که خلیفه الله بر روی زمین است، الگو قرار دارد، تصریح کرد: از این شهید سرافراز افتخاراتی جاودان همچون شجاعت، ولایتمداری، مردانگی، جوانمردی و دستگیری از محرومان جامعه برای ما به یادگار مانده که نسل اندر نسل آبی پوشان نیروی هوایی و تمامی مردم شهید پرور ایران به آن افتخار می کنند.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه اظهار داشت: ما باید به گونه ای عمل کنیم که اگر شهدا در روز قیامت از ما پرسیدند بعد از ما چه کرده اید؟ به آنها بگوییم در این دوران سنگر شما را حفظ کردیم و از عزت، ولایت، ملت، دین، آبرو، جامعه دفاع کردیم.

جلیلی صفت با اشاره به اینکه محبوبیت و شهرت شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی دیواره های ملی را شکست و آوازه این شهید سرافراز را وارد عرصه بین المللی کرد، افزود: آنچه که باعث این مهم شد اخلاق، تفکر و سیره ولایی عباس بابایی بود.

وی توضیح داد: شهید بابایی از دوران کودکی دارای روحی بزرگ و اخلاقی جوانمردانه بود، به طوری که هنگام تحصیل در دوران ابتدایی وقتی که متوجه شد مستخدم مدرسه به دلیل کهولت سن و عدم کارایی کار و منبع درآمد خود را از دست می دهد، روزانه ساعتی را برای کمک به وی و نظافت مدرسه اختصاص داد.

جلیلی صفت اضافه کرد:روح و فکر شهید بابایی آسمانی بود و از این رو یاور و منجی مظلومان بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد ما سرباز ولایت هستیم، ولایت فقیهی که امروز شرق و غرب در مقابل آن زانو زده‌اند.

در این مراسم از 10 نرم افزار جامع شهدای شاخص نیروی هوایی ارتش رونمایی شد.

این نرم افزارها که توسط مرکز ساخت بازی‌های رایانه ای نهاجا و مخصوص گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده، مربوط به زندگی نامه شهیدان عباس بابایی، عباس دوران، حسین خلعتبری، حسن لشکری، علیرضا یاسینی، اقبالی، جواد فکوری، محمد خضرایی، مصطفی اردستانی و منصور ستاری است.

امیر سرتیپ علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل، امیر سرتیپ خلبان محسن دره باغی معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از پیشکسوتان و همرزمان به همراه خانواده شهید بابایی در مراسم سی امین سالگرد شهادت شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی حضور یافتند.

15 مرداد سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید «عباس بابایی» امیر سرافراز نیروی هوایی ارتش اسلام است، او که یک مبارز بود و برای مقابله با دشمن بعثی همچون پرنده ای پر صلابت در آسمان ایثار و شهادت پرواز می کرد.

شهید بزرگوار «عباس بابایی» در هنگام شهادت 37 سال داشت.

او اسوه ای بود که از کودکی تا واپسین لحظات عمر گرانقدرش همواره با فداکاری و ایثار زندگی کرد و سرانجام نیز در روز عید قربان، به آرزوی بزرگ خود که نوشیدن شربت شیرین شهادت بود، نائل شد.

کد خبر 378467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha