همشهری آنلاین: یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بیماری‌های سبک زندگی نظیر فشارخون بالا و مشکلات مفاصل در بین افراد ساکن در برج‌های بلند شایع‌تر است.

برج‌نشینان بیشتر گرفتار فشارخون بالا و مشکلات مفصلی

به گزارش خبرنگار مهر، طبق بررسی‌های اخیر محققان نیز مشخص شد در حدود ۲۰ درصد افراد بزرگسال بین ۴۰ تا ۵۵ سال دارای فشارخون بین ۱۴۰ تا ۱۵۹ هستند که نشانه پیش فشارخون بالاست.

طبق اعلام سازمان سلامت جهانی، در بیماری فشارخون بالا عروق خونی به طورمداوم موجب افزایش فشار می‌شوند. خون از طریق عروق از قلب به سایر نقاط بدن حمل می‌شود. با هر تپش قلب، خون به عروق پمپاژ می‌شود.

فشار خون به وسیله نیروی فشار خون در مقابل دیواره‌های رگ‌های خونی به هنگام پمپاژ از طریق قلب، ایجاد می‌شود. هرچقدر فشار بیشتر باشد، قلب سخت‌تر عمل پمپاژ را انجام می‌دهد.

در یک بررسی جهانی سلامت مشخص شد ۴۰ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال دارای مشکلات مفصلی نظیر آرتروز یا پوکی استخوان هستند. به گفته پزشکان، کشور هند پایتخت پوکی استخوان جهان بوده و تا سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۶۰ میلیون نفر در این کشور مبتلا به این بیماری خواهند بود.

به گفته محققان، عدم تحرک و فعالیت فیزیکی ناشی از سکونت در ساختمان‌های بلند فاکتور پرخطر ابتلا به فشارخون بالا و مشکلات مفصلی است.

کد خبر 378545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha