همشهری‌آنلاین: پیونگ یانگ در یک نشست کم‌سابقه میان وزرای امور خارجه دو کره پیشنهاد مذاکرات از جانب سئول را رد کرده‌است.

خبر مربوط به این نشست کوتاه که در حاشیه اجلاس سازمان آ.سه‌.آن در شهر مانیل انجام شد در حالی اعلام شده که مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی در اظهاراتی خواهان حل و فصل صلح آمیز تنش‌ها در شبه جزیره کره شد.

مون جائه این در گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپف رئيس‌جمهور آمريكا گفت: کره‌ جنوبی نمی‌تواند اجازه بروز یک جنگ دیگر در شبه جزیره کره بعد از جنگ سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ را بدهد.

در همین حال خبرگزاری یونهاپ گزارش داد: کانگ کیونگ وها، وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی روز یکشنبه 15 مرداد در جریان اجلاس آ.سه‌.آن با همتای کره شمالی خود یعنی ریونگ هو دست داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کانگ از ری خواسته پیشنهاد سئول برای مذاکرات نظامی براي کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره را بپذیرد و مذاکراتی در مورد دور جدید ملاقات خانواده‌های جداشده کره‌ای انجام دهد.

با این حال وزیر امور خارجه کره شمالی در پاسخ گفت: با توجه به وضعیت فعلی که در آن کره‌ جنوبی با آمریکا برای افزایش فشار بر کره شمالی همکاری می‌کند چنین پیشنهادهايی صادقانه نیست.

کانگ اما بر صداقت کره‌ جنوبی تاکید کرده و بار دیگر از پیونگ یانگ خواست تا وارد مذاکرات شود.

این اولین ملاقات مقام‌های دو کره در سطح اعضای کابینه از زمان به قدرت رسیدن مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی در ماه مه است.

این ملاقات یک روز بعد از آن‌که شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد، برگزار شد.

کد خبر 378552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha