مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره نظارت بر غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید بطری‌های آب معدنی در معرض آفتاب قرار گیرند چرا که باعث آزاد شدن پلیمرهای پلاستیکی بطری آب می‌شوند و این پلیمر خطرناک و سرطان‌زا خواهد بود.

آب معدنی

جلال حجازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بطری‌های آب‌ معدنی که در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به فروش می‌رسند، نباید زیر نور آفتاب قرار گیرند، گفت: در صورتی که این بطری‌ها در جلوی آفتاب قرار گیرند، احتمال دارد نور آفتاب باعث شود ترکیب شیمیایی بسته‌بندی محصول، با آب مخلوط شده و باعث تغییر رنگ و طعم آن ‌شود.

وی ادامه داد: بطری‌های آب معدنی باید در محل و مکان مناسب و جای خنک نگهداری شوند تا کیفیت‌شان در حد مطلوب باشد. هر تغییری که در تولید آب‌های معدنی‌ و آشامیدنی‌ صورت می‌گیرد، طبق استانداردهای مربوطه است.

وی تاکید کرد: بنابراین هنگام خرید آب معدنی توجه داشته باشید که حتما در جای خنک نگهداری شده‌اند، مارک معتبر و آرم استاندارد داشته باشند.

حجازی در پاسخ به این سئوال که آیا بطری‌های بازیافتی را می‌توان در صنایع غذایی مورد استفاده قرار داد، گفت: سازمان غذا و دارو به طور جد اعلام کرده است که بطری‌های بازیافتی اجازه استفاده در صنایع غذایی را ندارند.

وی افزود: این اتفاق برای شیرهای پاستوریزه نیز می‌افتد که فروشندگان بسته‌بندی‌های شیر پاستوریزه را در جلوی آفتاب قرار می‌دهند و موجب می‌شود این محصولات از حالت استاندارد خود خارج شوند.

کد خبر 378605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha