دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

حمیدرضا پگاه که در سینما و تلویزیون به اندازه توانایی و استعداد خود قدر ندیده و دیده نشده، سال گذشته را با حضور در «گیلدا» به پایان رساند و این روزها مشغول بازی در «گیله‌وا»ست.

سینما

به گزارش همشهري، بازيگر 46ساله تهراني كه نخستين بار 24سال پيش مقابل دوربين مسعود فروتن در تلويزيون رفت، با حضور در «تفنگ سرپر» امرالله احمدجو در نقش غيبيش مورد توجه قرار گرفت و توانايي‌هايش را به رخ كشيد. هر چند تفنگ سرپر در آن زمان به اندازه «روزي روزگاري» سر و صدا نكرد اما در بازپخش‌هاي چند سال اخير بسيار بهتر ديده شد. پگاه همزمان راه خود را به سينما باز كرد و در «اين زن حرف نمي‌زند» احمد اميني يكي از نقش‌هاي اصلي را بازي كرد.

شايد اين از بخت بد بازيگر جوان و خوش‌چهره آن سال‌ها بود كه به گزينه اصلي بازي در دنباله سريال‌هاي موفق تبديل مي‌شد. جز تفنگ سرپر كه با خاطره خوش روزي روزگاري ساخته شد، «با من بمان» هم سريالي ديگر بود كه پايه‌هاي خود را روي موفقيت خيره‌كننده «در قلب من» بنا نهاده بود. حميد لبخنده در سايه توفيق مجموعه جنجالي خود سراغ پروژه‌اي مشابه رفت و اين بار با من بمان را با همان حال و هوا ساخت. سريال گرچه مورد پسند قرار گرفت اما موفقيت سلف خود را تكرار نكرد.

«شبانه» اميد بنكدار و كيوان عليمحمدي و «پرونده هاوانا» ساخته عليرضا رئيسيان 2فيلم مهم كارنامه پگاه در اوايل دهه 80بودند كه دومي سال‌ها در توقيف ماند و به تازگي روانه شبكه نمايش خانگي شده است. بازيگري كه تصور مي‌شد خيلي زود پله‌هاي ترقي را طي كند و به يك ستاره تبديل شود، شايد چوب انتخاب‌هاي نه‌چندان مناسب خود را خورد و در سينما و تلويزيون روي يك خط ثابت بدون فراز و نشيب حركت كرد.

پگاه كه بازيگر محبوب عليمحمدي و بنكدار است، در سومين همكاري مشترك با اين دو فيلمساز پس از «شبانه» و «شبانه‌روز»، پاييز سال گذشته در پروژه سينمايي تازه آنها مقابل دوربين رفت و در گيلدا با مهناز افشار، رضا شفيعي‌جم، سياوش مفيدي، هادي حجازي‌فر، فرخ نعمتي و مهديار عزيزي همبازي شد. اين فيلم كه با هدف نمايش در جشنواره سي و پنجم آماده مي‌شد، همچنان رنگ پرده را نديده و شايد در جشنواره امسال رونمايي شود.

پگاه كه آخرين‌بار چند سال پيش در «آواي باران» حسين سهيلي‌زاده به چشم آمده و درخشيده بود، امسال در پروژه تاريخي گيله‌وا به كارگرداني اردلان عاشوري نقش يكي از ياران ميرزاكوچك‌خان را بازي مي‌كند. اين مجموعه در سازمان اوج توليد مي‌شود و ستاره اسكندري، اميرحسين صديق، مهران رجبي، مهدي زمين‌پرداز و... ديگر بازيگران آن هستند. او سريال 6قسمتي «ديگري» را با مرجان اشرفي‌زاده و فيلم سينمايي «رقص‌پا» ساخته مزدك ميرعابديني را آماده نمايش دارد.

کد خبر 378617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha