سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایرانیانی که در چین بدون مجوز با حساب شخصی‌ فعالیت تجاری انجام می‌دهند حساب‌شان بسته می‌شود.

به گزارش ایسنا، ‌ طی روزهای اخیر خبرهای مبنی بر بسته شدن حساب ایرانیان در چند بانک چینی منتشر شد.

بر این اساس اعلام شد که چین حساب‌های ایرانیان در بانک‌های ABC و ICBC و MERCHENT را مسدود کرده است و طی اطلاعاتی که از کارآفرین‌ها به دست رسیده چین در اقدامی بی‌سابقه یک ‌به ‌یک در حال مسدود کردن حساب‌های ایرانیان است، دلیل این بانک‌ها برای بستن حساب‌های ایرانیان در چین تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده توسط آمریکا علیه ایرانیان است.

اما یک مقام مسئول در اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در این باره به ایسنا گفت: حساب‌های ایرانیانی که در چین بسته شده حساب‌های شخصی است. ایرانیانی که توریست یا دانشجو در چین هستند بدون مجوز کار حساب شخصی باز می‌کنند و با آن حساب کار تجاری و بیزینس انجام می‌دهند و ارقام درشت در حساب‌هایشان گردش دارد، حساب‌هایشان از طرف چینی‌ها بسته می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، کسانی که حساب شرکتی دارند حساب‌شان در چین بسته نمی‌شود در واقع کسانی که با حساب‌های شخصی‌شان کار تجاری انجام می‌دهند بسته می‌شود. این طبیعی است، در ایران هم اگر در حساب شخصی که به دارایی اعلام نشده است تراکنش‌های مالی بالا وجود داشته باشد حتما صاحب آن حساب احضار می‌شود. این موارد مربوط به قوانین FATF و قوانین مبارزه با پولشویی است که باید رعایت شود.

کد خبر 378676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha