همشهری آنلاین: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره تشکیل کابینه دوازدهم گفت: دولت درباره کابینه با احزاب اصولگرا صحبتی نکرده است.

تسنیم نوشت: محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه تشکیلات حزبی نیاز به ارتباط با رسانه دارد، گفت: ما در ارتباط با رسانه ها، حزبی و جناحی برخورد نکردیم و معتقدیم تقویت دایمی ارتباط موتلفه با رسانه‌ها به نفع دستگاه رسانه‌ای و هم موتله اسلامی است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با ادعای عمل فراجناحی کار را شروع کرد و این ادعا در عمل چندان مورد توجه قرار نگرفت،گفت: حداقل در بخش های سیاسی این ادعا به مرحله عمل نرسید و توصیه ما این است که خط قرمز فتنه در انتصاب‌ها را رعایت کند و در دولت دوازدهم سعی کند فراجناحی بودن عمل شود.

حبیبی درباره ادعای سکوت موتلفه اسلامی در قبال کارهای احمدی نژاد در 8 سال ریاست جمهوری، گفت: پیشنهاد می‌کنم این سوال را از احمدی نژاد کنید که آیا از ما رضایت کامل دارد یا خیر؟ رابطه ما با دولت‌ها بر مبانی اصول شکل می‌گیرد و وقتی رئیس جمهور با رای مردم انتخاب شد ولو اینکه از رقبای ما باشد باید احزاب با سیاست پشتیبانی اصولی از دولت به میدان بیایند.

وی افزود: ما تمایل داریم نقاط ضعف و قوت دولت‌ها با هم دیده شود و اینکه دولت را مطلقا تایید کنیم، نمی‌پذیریم و در ارتباط با دولت‌ها 4 گونه اظهار نظر داریم. نفی یا پشتیبانی بی‌چون و چرا و یا بی‌اعتنایی که ما این را قبول نداریم.

 حبیبی درباره جدایی موتلفه از جمنا، اظهار داشت: ما نامزد موتلفه را قبل تشکیل جمنا اعلام کردیم. همزمان با اعلام نام میرسلیم شخص خاصی به عنوان نامزد جمنا مطرح نبود. ما به عنوان موتلفه حق داریم نامزد داشته باشیم اما وقتی اصولگرایان و روحانیت به میدان بیایند، موضع ما مشخص است. در دو دوره مجلس از دو سال پیش از انتخابات بررسی شرایط نامزدها را شروع کردیم که مغایرتی با ائتلاف با اصولگرایان ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: اگر فضای سیاسی روز، ائتلاف را ایجاب کرد وارد مذاکره می‌شویم. در دوره‌های اخیر تشخیص‌مان این بود با دست پر وارد شویم و دست پر یعنی داشتن نامزد.

وی درباره تحلیلش از درصد رای نامزد موتلفه گفت: ما معتقد نبودیم صد در صد پیروز می شویم بلکه تحلیلمان این بود مستقلا وارد شویم، حقمان است. نامزد ما براساس شصت شاخصه انتخاب شد و با مطالعه و نظرسنجی به انتخاب نامزد دست زدیم.

حبیبی با بیان اینکه هر دو جناح به ائتلاف اعتقاد داشتند، گفت: ما در این انتخابات استثنایی عمل کردیم و دلیلش این بود که موضوع نامزد حزبی در کشور باب شود و یک کار حزبی خالص انجام دادیم و نقطه قوت ما بود.

دبیرکل حزب موتلفه درباره بیانیه شب انتخابات حزب و اعلام کناره‌گیری میرسلیم، گفت: اگر اختلاف روی نظرات در حزب واقع شود، نباید وحشت کرد و حتی اگر در شورای مرکزی به اختلاف نظرات برخوردیم ما در اساسنامه هیئت نظارت داریم و این هیئت کارش این است که هر جا کیان موتلفه در معرض قرار می‌گیرد، فصل الخطاب هیئت نظارت است.

وی افزود: ما به جای پرداختن به اختلافات به آینده نزدیک و دور فکر می‌کنیم و از حالا بحثمان درباره انتخابات 98 شروع کردیم. با مبانی متقن اساسنامه نگران اختلافات در حزب نیستم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: درباره کابینه با ما و یا احزاب اصولگرا صحبتی نشده است اما خوب است دولت رایزنی‌هایی با مجلس داشته باشد تا فردی که معرفی می شود با عدم رای اعتماد مواجه نشود.

کد خبر 378698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha