سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هاریو ناکاجیما مردی که یک عمر لباس «گودزیلا» را پوشید در ۸۸ سالگی درگذشت.

سینما

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، مردی که لباس گودزیلا را سال ۱۹۷۲ در فیلم «گودزیلا در برابر گیگان» به تن کرده بود و این غول فانتزی را هدایت می‌کرد، از بازیگران سینمای ژاپن بود.

کمپانی توهو با تایید خبر درگذشت وی گفت هنوز برنامه‌ای برای انتشار بیانیه‌ای در این باره ندارد.

ناکاجیما کارش را با بازی در فیلم‌های سامورایی و جنگی شروع کرد که «هفت سامورایی» ساخته آکیرا کوروساوا و «عقاب پاسیفیک» از جمله آنها بود. او بازی در نقش «گودزیلا» را از سال ۱۹۵۴ با فیلم «گودزیلا، سلطان هیولاها» به کارگردانی ایشیرو هوندا شروع کرد.

وی در مصاحبه‌ای که در ماه آوریل امسال انجام داده بود توضیح داد که چگونه طراحی لباس فیلم اوریجینال ۱۹۵۴ انجام شد و او مجبور بود لباسی به وزن ۱۰۰ کیلوگرم را به تن کند. وی افزوده بود در زمینه چگونگی تصویر کردن این هیولا به ندرت از کمک‌های کارگردانی بهره برده و خودش با تحقیقاتش و بررسی رفتارهای حیوانات در باغ‌وحش توکیو به نتیجه رسیده است که چگونه رفتارهای این هیولا را خلق کند.

او که سال ۱۹۶۱ در «موترا» و سال ۱۹۶۷ در «کینک گونگ فریاد می‌زند» بازی کرد، بازیگر فیلم‌های مختلف ژاپنی بود که در سال‌های اخیر «جنگ محافظان» و «فرانکنشتاین  جهان را تسخیر می‌کند» ‌ از جمله آنها بوده‌اند.

این بازیگر یک زندگینامه به زبان ژاپنی نیز نوشته که با عنوان «زندگی هیولا: هاریو ناکاجیما، بازیگر اصلی گودزیلا» سال ۲۰۱۰ منتشر شد.

«گودزیلا» به هیولایی کلاسیک بدل شده و در هالیوود نیز سه فیلم از آن ساخته شده است. «توهو فیلمز» نیز تاکنون ۲۹ فیلم درباره این هیولا جلوی دوربین برده است.

کد خبر 378719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha