سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

دارنده ۴ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر و خالق یکی از ماندگارترین نواهای تاریخ سینمای ایران با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در حوزه هنری مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

موسیقی

به گزارش همشهري، مجيد انتظامي هر چند فرزند آقاي بازيگر است اما توانست خيلي زود خود را از زير سايه پدر هنرمندش عزت‌الله انتظامي بيرون بكشد و با ساختن موسيقي متن براي بيش از 80 فيلم سينمايي، جايگاهي بي‌بديل در 2عرصه موسيقي و سينما براي خودش دست و پا كند. فرزند ارشد خاندان پرهنر انتظامي با ساز تخصصي ابوا شايد بيش از همه با موسيقي دل‌انگيز «از كرخه تا راين» به‌خاطر آورده شود اما نكته اينجاست كه براي اين فيلم فقط ديپلم افتخار برد.

انتظامي پسر سيمرغ‌هاي بلورين خود را با «بايسيكل‌ران»، «روز واقعه»، «آژانس شيشه‌اي» و «ديوانه از قفس پريد» به‌دست آورد و براي «دوئل»، «اعتراض»، «نون و گلدون» و «راه افتخار» نامزد دريافت جايزه از جشنواره فيلم فجر بود. از ديگر موسيقي‌هاي متن دوست‌داشتني او مي‌توان به «بوي پيرهن يوسف» و «بازمانده» اشاره كرد. انتظامي در تعداد سيمرغ‌هاي بلورين هم‌رده حسين عليزاده و محمدرضا عليقلي و چهره ماندگار آهنگسازي در سال 89 است.

او كه موسيقي را زيرنظر بزرگاني چون ثمين باغچه‌بان و مصطفي كمال‌پورتراب آموخته بود، به آلمان رفت و دانش موسيقايي خود را در كنسرواتوار برلين كامل كرد. نخستين تجربه حرفه‌اي مجيد در پيش از انقلاب «سفر سنگ» بود كه 4سال بعد با «آفتاب‌نشين‌ها» و «خط قرمز» ادامه يافت. از ديگر فيلم‌هاي مهم كارنامه آهنگسازي انتظامي مي‌توان به «عقاب‌ها»، «دستفروش»، «ترن»، «كاني‌مانگا»، «زرد قناري» و «من ترانه 15سال دارم» اشاره كرد.

انتظامي پسر كه چند سالي است از عرصه آهنگسازي در سينما كناره گرفته، دستي هم در خلق سمفوني (ايثار، مقاومت، خرمشهر، اين فصل را با من بخوان و...) و ساختن موسيقي متن سريال‌هايي ازجمله «تنهاترين سردار»، «كلاه‌پهلوي» و «مردان آنجلس» دارد. مراسم بزرگداشت اين چهره ماندگار موسيقي سه‌شنبه 24مردادماه به همت سازمان سينمايي حوزه هنري در تالار سوره برگزار مي‌شود.

کد خبر 378736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha