سرانجام انتظارها به سر رسید و رئیس‌جمهور روز گذشته نام سیدعباس صالحی را برای تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی کرد تا معاون فرهنگی ۲وزیر ارشاد دولت یازدهم در دولت آینده با رأی اعتماد نمایندگان مردم همان وظیفه‌ای را بر عهده بگیرد که در دوران‌ گذار بر‌عهده داشت.

سیدعباس صالحی را برای تصدی پست وزارت فرهنگ

به گزارش همشهري، سيدرضا صالحي‌اميري كه تا اوايل شهريورماه همچنان وزير ارشاد خواهد بود، به ‌احتمال فراوان از ساختمان ميدان بهارستان به پاستور كوچ مي‌كند تا در مجموعه رياست‌ جمهوري مسئوليت امور رسانه‌اي و اطلاع‌رساني دولت را در دست بگيرد. به اين ترتيب، صندلي خالي او در خيابان كمال‌الملك به معاونش مي‌رسد و به‌نظر مي‌رسد صالحي ماراتن گرفتن رأي اعتماد نمايندگان مجلس را بدون مشكل به پايان مي‌برد.

بازنگری در ساختار آیین‌نامه جوایز ادبی، تسويه بدهي ده‌ها ميلياردي معاونت فرهنگي، سپردن بخشي از كارهاي اجرايي به تشکل‌های نشر، جابه‌جايي محل برگزاري نمايشگاه كتاب تهران با همكاري شهرداري تهران، اصلاح مسیر مصرف یارانه‌هاي حوزه نشر، راه‌اندازي و اجراي طرح‌هاي حمايتي در حوزه كتاب به ويژه در يكي دو سال اخير، تلاش براي حل مشکل معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان، سرعت بخشيدن به روند اعطاي مجوز به كتاب‌ها و...

از جمله اقدام‌هاي قابل تامل صالحي در دوره حضور در معاونت فرهنگي وزارت ارشاد است. صالحي در حالي در دولت يازدهم معاون فرهنگي علي جنتي شد كه وزارت ارشاد در حوزه مميزي كتاب مشكل فراوان داشت. صالحي تا حدودي در به ساحل آرامش رساندن كشتي پرتلاطم بازار نشر موفق بود و پس از كناره‌گيري جنتي مدتي كوتاه به سرپرستي وزارتخانه منصوب شد. حالا او فرصت دارد ديدگاه‌هايش را در حوزه كتاب و نشر در ساير حوزه‌هاي فرهنگ و هنر هم ساري و جاري كند.

صالحي البته راهي دشوار در وزارت ارشاد پيش رو دارد؛ هرچند آرامش ذاتي او مي‌تواند در اداره وزارتخانه به كمكش بيايد اما تصميم‌گيري در حوزه‌هاي سينما، تئاتر، تجسمي و البته موسيقي هم به وزير ارشاد سپرده مي‌شود؛ حوزه‌هايي كه براي وزيران پيشين بسيار پردردسر و پر از گره بودند. حالا بايد منتظر ماند و ديد درصورت عبور صالحي از سد مجلس، او چگونه با چالش‌هاي پيش رو تعامل خواهد كرد.

کد خبر 378738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha