همشهری آنلاین: یک منبع آگاه از صنعت نفت عربستان گفت: صادرات نفت این کشور در ماه آینده میلادی برای کمک به بهبود بازار، حداقل ۵۲۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند.

مهر به نقل از رویترز نوشت: عربستان سعودی در جهت کمک به کاهش ذخایر جهانی نفت و ایجاد روند نزولی در بازار اشباع شده، قرار است صادرات نفت خود را در ماه آینده میلادی با کاهش قابل‌توجهی ادامه دهد.

یک منبع آگاه از صنعت نفت عربستان گفت: صادرات نفت این کشور در ماه جاری میلادی یعنی اوت به ۶.۶ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت؛ ضمن اینکه قرار است شرکت آرامکو عرضه نفت خود برای کشورهای آسیایی در ماه آینده میلادی، سپتامبر، را ۱۰ درصد کاهش دهد و این رقم برای مشتریان اروپایی عربستان روزانه ۲۲۰ هزار بشکه خواهد بود.

این منبع آگاه گفت: صادرات نفت عربستان به آمریکایی‌ها در ماه جاری میلادی به کمتر از ۸۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید؛ در حالیکه مجموع صادرات این کشور به آمریکا در ماه آینده میلادی تقریبا یک میلیون و 100 هزار بشکه کاهش خواهد داشت.

قرار است صادرات عربستان به بزرگ‌ترین مشتری نفتی خود، چین، در ماه سپتامبر کاهش یابد.

بر اساس توافق اوپک، سعودی‌ها باید تولید روزانه خود را ۴۸۶ هزار بشکه کاهش دهند؛ اما عربستان به دلیل کنترل بیشتر سهم بازار خود، روند کاهش عرضه را برای کشورهای آسیایی کمتر از آمریکا و اروپا، در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر 378781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha