همشهری آنلاین: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر و اصحاب رسانه از رسالت اجتماعی برخوردار هستند و این رسالت کمک می‌کند تا بتوانیم جامعه ای بهتر، همبسته‌تر و پیوسته‌تر را رقم بزنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه در روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار فرصتی است برای گرامیداشت یاد و خاطره افرادی که در عرصه خبر در سختی‌ها و ناملایمات فعالیت می‌کنند و شغل بسیار حساسی دارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و نیروهای هلال احمر هر دو مدافعه گر هستند، افزود: مدافعه گری ما از نوع حساس‌سازی مسئولان و آماده کردن مردم در برابر مخاطرات است و خبرنگاران هم وظیفه رساندن صدای مردم به گوش مسئولان را بر عهده دارند بنابراین هر چه در این راه تلاش و کوشش بیشتری شود، کسب موفقیت، بیشتر خواهد بود.

  • فصل مشترک هلال احمر و رسانه‌ها آگاهی بخشی به مردم است

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه هدف جمعیت هلال احمر داشتن جامعه ای تاب آور، ایمن و آماده است، تصریح کرد: مفهوم تاب آوری این است که جامعه در برابر اتفاقات مقاوم شود و زمانی که از وضعیت عادی خود خارج می‌شود بتواند آن را کنترل کند که بخش مهمی از تاب آوری، تاب آوری اجتماعی است و تحقق آن شناخت و آگاهی مردم از مخاطرات و نحوه مقابله با آن است و در این بخش هلال احمر و اصحاب رسانه می توانند به صورت مشترک فعالیت کنند.

وی ادامه داد: هلال احمر و اصحاب رسانه از رسالت اجتماعی برخوردار هستند و این رسالت کمک می کند تا بتوانیم جامعه ای بهتر، همبسته تر و پیوسته تر را رقم بزنیم؛ جامعه ای که ظرفیت اجتماعی بالاتری داشته باشه و از آسیب های اجتماعی جدا شود.

ضیائی به نقش مطالبه گری جمعیت هلال احمر و خبرنگاران برای مردم اشاره کرد و یادآور شد: هر دو در نهاد های مدنی فعالیت می کنیم، هلال احمر به عنوان یک نهاد مدنی داوطلب و رسانه ها رکن رفیع جامعه مدنی که بدون حضور رسانه آگاه، جامعه مدنی بخش مهمی از خود را از دست می دهد.

  • 100 هزار عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر در سراسر کشور

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام حدود 100 هزار عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر در سراسر کشور طی 2 و نیم سال گذشته، گفت: بیش از یک میلیون و 670 هزار نفر توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند؛ به علاوه 55 هزار و 899 نفر به مراکز درمانی منتقل شده و 424هزار و 866 نفر از خدمات درمان سرپایی در سراسر کشور بهره بردند.

  • ارائه خدمات درمان سرپایی به 424 هزار نفر

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام حدود 100 هزار عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر در سراسر کشور طی 2 و نیم سال گذشته، گفت: بیش از یک میلیون و 670 هزار نفر توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند؛ به علاوه 55 هزار و 899 نفر به مراکز درمانی منتقل شده و 424هزار و 866 نفر از خدمات درمان سرپایی در سراسر کشور بهره بردند.
وی درباره تعداد عملیات رهاسازی انجام شده در سراسر کشور از سوی جمعیت هلال احمر از ابتدای سال 94 تا 14 مردادماه سال جاری، اظهارداشت: بیش از 10 هزار عملیات رهاسازی انجام شده است و 110 هزار نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شده اند.

  • اجرای برنامه پنج ساله همزمان با برنامه ششم توسعه

ضیائی به انجام فعالیت‌های جمعیت هلال احمر طی چهار سال گذشته اشاره و عنوان کرد: جمعیت هلال احمر برنامه ای 10 ساله تدوین کرد تا براساس این برنامه نسبت به اجرای برنامه های مورد نظر خود و همچنین سایر فعالیت‌ها اقدام کند که برنامه پنج ساله همزمان با برنامه ششم توسعه آغاز به فعالیت کرد.

وی با تاکید بر اینکه زمان طلایی رسیدن به صحنه حوادث از سوی نیروهای جمعیت هلال احمر با کاهش چشمگیر مواجه بوده است، بیان کرد: با تشکیل تیم‌های واکنش سریع، تکمیل پوشش هوایی جمعیت هلال احمر با افزایش تعداد بالگردها و پایگاه‌های هوایی جمعیت هلال احمر در کشور محقق شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره اجرای طرح خادم در کشور عنوان کرد: فاز نخست طرح خادم به مرحله اجرا درآمده و تا پایان سال 1400 همه هموطنان در سراسر کشور برای مقابله با حوادث و سوانح آماده می‌شوند.

  • افزایش چشمگیر فعالیت‌های بین المللی جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه فعالیت‌های بین المللی جمعیت هلال احمر طی 2 سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: جمعیت هلال احمر برای نایب رئیسی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از منطقه آسیا و اقیانوسیه کاندید شده است که ماه آینده انتخابات انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر دستگاه دولتی محسوب نمی‌شود اما تعامل بسیار خوبی با دولت دارد، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر به نیابت از دولت بسیاری از عملیات‌های امداد و نجات را انجام می‌دهد و دولت نیز در قبال این فعالیت، بودجه‌ای به هلال احمر اختصاص می‌دهد که این بودجه صرف توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد هوایی و جاده ای و کوهستان می‌شود.

 ضیائی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر علی رغم مشکلات بودجه طی 2 سال گذشته، فعالیت‌های خود را با یاری امدادگران و نجاتگران و داوطلبان به خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری بودجه‌ای که به جمعیت هلال‌احمر اختصاص داده شده و در دولت مصوب شده است به جمعیت هلال احمر اختصاص پیدا کند تا برای آمادگی هر چه بیشتر نیروها و پایگاه‌های جمعیت هزینه کنیم.

کد خبر 378804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha