چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه هشدار به کره شمالی در صورت مورد تهدید قرار دادن ایالات متحده، گفت که قدرت زرادخانه هسته‌ای آمریکا، قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

 ترامپ: زرادخانه هسته ای آمریکا قوی تر از همیشه است

به گزارش ایرنا، وی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: نخستین دستور من به عنوان رئیس جمهوری، نوسازی و مدرن کردن زرادخانه هسته ای مان بود. این (زرادخانه) اکنون قوی تر و قدرتمندتر از هر زمانی در گذشته است. امید است که هرگز مجبور به استفاده از این قدرت نشویم، اما هیچ گاه زمانی وجود نخواهد داشت که ما قوی ترین کشور در جهان نباشیم.

ترامپ روز سه شنبه بر شدت لفاظی های خود علیه کره شمالی افزود و به کیم جونگ اون رهبر این کشور هشدار داد آمریکا را بیش از این مورد تهدید قرار ندهد.

با این حال، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت که تصور نمی کنم تهدیدی قریب الوقوع از طرف کره شمالی وجود داشته باشد. وی از مردم آمریکا خواست آرام باشند.

تیلرسون در گوام گفت: آنچه رئیس جمهوری (آمریکا) انجام می دهد، ارسال پیامی شدیدالحن به کره شمالی به همان زبان آشنا برای کیم جونگ ونگ است، زیرا وی ظاهرا زبان دیپلماتیک را نمی فهمد.

وی افزود: تصور می کنم که رئیس جمهوری می خواست توانایی مسلم آمریکا برای دفاع از خود را برای کره شمالی محرز کند و اینکه واشنگتن از خود و متحدانش دفاع خواهد کرد.

در پی هشدار ترامپ به کره شمالی، پیونگ یانگ احتمال حمله موشکی به جزیره گوام را مطرح کرد. گوام، جزیره ای تحت سلطه آمریکا در غرب اقیانوس آرام است.

این جزیره که پایگاه نظامی راهبردی برای آمریکا محسوب می شود، بمب افکن های هسته ای را در خود جای داده و دستکم شش هزار نظامی آمریکایی در آن مستقر هستند.

کد خبر 378808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha