مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

سیدمحمد فخار: کمتر از ۷۲ ساعت پس از افتتاح خط۸ متروی تهران، ایستگاه متروی دروازه‌دولت برای استفاده شهروندان تهرانی از امکانات حمل‌ونقل عمومی شبانه‌روزی شد.

مترو

مديريت شهري طي هفته‌هاي اخير تصميم گرفته مسيرهاي دسترسي به فرودگاه‌هاي داخلي و بين‌المللي تهران را از طريق امكانات حمل‌ونقل عمومي شبانه فراهم كند. اين تصميم در شرايطي گرفته شده كه 80هزار زائر ايراني در حال اعزام به مكه و مدينه هستند و پس از آن با آغاز‌ ماه محرم، انبوهي از سفرهاي هوايي به كربلا و عتبات انجام مي‌شود.

محمد احمدي‌بافنده، مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران در نشست خبري با خبرنگاران ضمن اعلام خبر شبانه‌روزي شدن مسير متروي فرودگاه امام خميني تا ايستگاه دروازه‌دولت گفت: مسافران فرودگاه امام خميني مي‌توانند از اين ايستگاه وارد خط يك شده و به فرودگاه امام خميني دسترسي پيدا كنند.

در حالت عادي قطارهاي خط يك از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۳:۳۰ فعال هستند، ولي از شب گذشته با 24ساعته شدن فعاليت ايستگاه دروازه‌دولت، مسافران مي‌توانند از ايستگاه متروي دروازه‌دولت به ايستگاه شهر آفتاب منتقل شده و از آنجا نيز به فرودگاه امام خميني بروند. وي افزود: زمان سفر از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خميني ۴۰دقيقه است و مسافران فرودگاه مي‌توانند با صرف ۴۰دقيقه به فرودگاه برسند. احمدي‌بافنده با بيان اينكه شب گذشته ايستگاه دروازه‌دولت شبانه‌روزي شد، گفت: سعي كرديم ايستگاهي را انتخاب كنيم كه علاوه بر آنكه در مركز شهر و دسترسي عموم به آن راحت‌تر باشد، از ساير مدهاي حمل‌ونقل همچون بي‌آرتي و تاكسي نيز بهره ببرد.

  • بهاي ۸۰۰ توماني بليت فرودگاه

هم‌اكنون به‌دليل آماده نبودن قطارهاي ويژه فرودگاه امام خميني از 2رام قطار در خط8 استفاده شده است. در روزهاي اخير اخباري مبني بر اينكه بليت خط فرودگاه امام‌خميني ۶ تا ۱۰ هزار تومان است، منتشر شده اما مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو گفت:‌ هنوز اين مبلغ به شركت بهره‌برداري ابلاغ نشده و ما بهاي بليت ۸۰۰ توماني قطارهاي تهران -كرج را از مسافران اخذ مي‌كنيم.

احمدي‌بافنده با اشاره به حواشي نامگذاري اين خط به‌نام خط۸ گفت: مستحضريد كه طي سال‌هاي اخير اسامي خطوط و ايستگاه‌ها تغيير كرده است و به‌دليل توالي در افتتاح از اين شماره استفاده شده است. وي با بيان اينكه با افتتاح اين خط علاوه بر ساكنان شهرك فرودگاهي، ساكنان اسلامشهر، چهاردانگه، نسيم‌شهر، واوان، صباشهر و... كه حدود ۲ميليون نفر مي‌شوند نيز مي‌توانند از اين خط استفاده كنند، تصريح كرد: ۱۰هزار نفر در شهر فرودگاهي فعاليت مي‌كنند كه مي‌توانند با استفاده از مترو سهم زيادي در كاهش آلودگي هوا داشته باشند.

  • اهميت ترافيكي خط8

يكي از مهم‌ترين كاركردهاي متروي خط8، كاركرد ترافيكي آن است. هر روز 800هزار تا 2ميليون سفر از جنوب تهران به داخل و خارج پايتخت صورت مي‌گيرد و ۲۰درصد كل خودروهايي كه وارد تهران مي‌شوند از سمت بزرگراه تهران - قم هستند كه با افتتاح مترو مي‌توان شاهد تسهيل در تردد خودروها نيز بود. مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو درباره اينكه حمل بار مسافران در خط8 چگونه خواهد بود، گفت: مسافران بار محدودي را مي‌توانند در سفرهاي خارجي داشته باشند كه بايد اعلام كنم بار برخي از اين مسافران از مسافراني كه وارد ايستگاه دروازه‌دولت يا ۱۵خرداد در روز مي‌شوند، كمتر است.

  • حمل‌ونقل عمومي ميان 2فرودگاه تهران

مسير فرودگاه امام‌خميني تا فرودگاه مهرآباد و بالعكس به‌واسطه شبانه‌روزي شدن خطوط حمل‌ونقل عمومي آسان شده است. مسافران مي‌توانند از خط8 براي رسيدن از فرودگاه امام خميني تا دروازه‌دولت استفاده كنند. در ادامه مسير شبانه‌روزي اتوبوس تندروي خيابان انقلاب مسافران را تا ايستگاه بيمه در غرب ميدان آزادي مي‌رساند و پس از آن مسافران مي‌توانند با مترو به فرودگاه مهرآباد برسند. اهميت اين مسير شبانه در حالي است كه مسافران و گردشگران نيز از اين مدل حمل‌ونقلي شبانه بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 378810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha